Gelibolu turizminin gelişmesi için ÇOMÜ Gelibolu Piri Reis Meslek Yüksekokulu Yönetim ve Organizasyon Bölüm Başkanı Doç. Dr. Dilek Dönmez Polat ve Araştırmacı Büşra Postacı tarafından gerçekleştirilen, “Gelibolu Turizminin Gelişmesinde Paydaşlar Arasındaki İşbirliğinin Analiz” araştırması sonuçlandı. Gerçekleştirilen araştırmaya katılan 330 esnafa, “Diğer paydaşlar ile işbirliği yapıyor musunuz?”, “Gelibolu destinasyonunun gelişmesi için en çok hangi paydaşlarla işbirliği içinde çalışıyorsunuz?, “Paydaşlar ile işbirliği yaptığınız konular nelerdir?”, “Gelibolu’da paydaşlar arasındaki işbirliğini arttırmak için hangi konulara ağırlık vermek gerekmektedir?”, “Gelibolu’daki farklı paydaşlar arasındaki işbirliğini teşvik etmenin en iyi yolu nedir?”, “Gelibolu’daki paydaşlarla işbirliği yapmak için başlıca sebepleriniz nelerdir?”, “Gelibolu’daki paydaşlarla işbirliği yapmamak için başlıca sebepleriniz nelerdir?” soruları yöneltildi. Araştırma kapsamında yapılan 330 anketten, 248’i geçerli sayıldı.
Araştırmaya katılanların yüzde 60.9’u, Gelibolu destinasyonunun gelişmesi için diğer paydaşlar ile işbirliği yapılmadığını ifade etti. Yüzde 39.1’i ise Gelibolu’daki diğer paydaşlar ile işbirliği içinde olunduğu belirtti. En çok işbirliği yapılan kurumlar ise, “Belediye”, “Bölge Halkı”, “Kaymakamlık” ve “Restoranlar” olarak gösterildi.
Araştırma sonuçlarını değerlendiren Gelibolu Piri Reis Meslek Yüksekokulu Yönetim ve Organizasyon Bölüm Başkanı Doç. Dr.Dilek Dönmez Polat, Gelibolu'nun çok özel bir destinasyon olduğunu belirterek, "Gelibolu’nun gerek coğrafi, gerek kültürel, gerek tarihi ve gerekse doğal değerleri bağlamında bir bütün olarak ele alınması, planlanması ve yönetilmesi gereken bir yer olduğu konusunda fikir birliği olmalıdır. Araştırmadan çıkan sonuç paydaşlar arasında büyük ölçüde işbirliği yapılmadığı yönünde olsa da sürdürülebilir turizm gelişiminin sağlanması için paydaşlar arası işbirliğinin gerekli olduğu ısrarla belirtilmeli ve bu işbirliğinin sağlanabilmesi için çeşitli boyutlarda düzenlemeler yapılmalıdır. İşbirliği Gelibolu turizminin yakın ve uzak gelecekteki başarısı için önem arz etmektedir. Paydaşlar arasında işbirliği kültürünü yerleştirmek kolay olmayacak ancak işbirliği ile ulaşılan güzel sonuçların çoğalması ile de işbirliği arzu edilen bir durum olacaktır. Gelibolu ya da başka bir destinasyonda araştırmada belirtildiği gibi paydaşların sadece kendi adına fayda sağlama amacında olması o yöreye yapılabilecek en büyük kötülüktür. Özellikle Gelibolu’nun planlanması ve pazarlanması konuları ile Gelibolu’yu ziyaret eden turistlerin memnuniyetinin sağlanması paydaşların önem verdiği iki konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sonuç bize bir kez daha ilerlemek istiyorsak akılcı yönetim ve planlama olmadan ilerleyemeyeceğimizi ve turistleri memnun etmeden başarılı olamayacağımızı hatırlatmaktadır. Ünlü bir sözde belirtildiği gibi, “Binlerce yıl süren insanlık tarihinin her aşamasında en değerli davranış biçimi işbirliği olmuştur” dedi.