İlçe - Belde

‘Okumaya Değerim’ projesi tanıtıldı

Gökçeada Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile Gökçeada Atatürk Anadolu Lisesi’nin paydaş olduğu ‘Okumaya Değerim’ projesi için yapılan toplantıda projenin geldiği aşama öğrencilere anlatıldı.


Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin kullanımı vasıtasıyla gerekli destek, araçlar ve hizmetleri sağlayarak okulların herhangi bir konuda kısa ve uzun vadeli ortaklıklar kurmasını kolaylaştırarak, Avrupa’da okul işbirliğini teşvik etmeyi amaçlayan E-Twinning kapsamında yürütülen ‘Okumaya Değerim’ projesi için yapılan toplantıya katılan katılımcılara yerli malı haftası nedeniyle okula getirilen yiyecek ve içecekler ikram edildi.
Gökçeada Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile Gökçeada Atatürk Anadolu Lisesi’nin paydaş olduğu ‘Okumaya Değerim’ projesi için yapılan toplantıda projenin geldiği aşama öğrencilere anlatıldı. Proje yürütücülerinden Hava Altay tarafından yapılan sunum sonrası katılımcılara ikram olarak sunulan ev yapımı ürünler afiyetle yenildi.

Proje yürütücülerinden Hava Altay yapılan çalışmalar hakkında bilgi verdi. Verdiği bilgilere göre, “Okumak hayat için bir önsözdür Ünlü Filozof Çin bilgini Konfüçyü Tanrısına; “Tanrım bana kitap dolu bir ev ver, çiçeklerle dolu bir bahçesi olsun” der. Burada Konfüçyüs kitabı hayatın merkezine koymuştur. Onu mahremine almıştır. Yazının bulunması insanlık tarihindeki en önemli keşiftir. İnsanları aydınlatmak için peygamberlere bile kitaplar gelmiştir, bilim adamları kitaplar sayesinde insanlara hizmet etmişlerdir, İnsan kitapları okudukça dünyası zenginleşir, görme, anlama ufku açılır, dünyayı daha yakından tanımaya başlar. Özgür olmak, uygar olmak, amaca ulaşmak dünyayı daha yakından okumaktan geçer. Dahası okumak insanın kendini aramasıdır, mirasına sahip çıkmasıdır. Okullarımızda kitap okuma etkinlikleri düzenleyerek okuyan, okuduğunu anlayan, gelecek kuşaklar için okumayı bir yaşam kültürü haline getiren bir okul modeli oluşturulması hedeflenmektedir. Öğrencilerimiz yoluyla ailelerini de etkileyerek geleceğin okuyan nesilleri olan bir toplum oluşturmak. Okuyarak olayların ve gelişmelerin gerçek boyutunu öğrenen bireyler olarak öncelikle kendine olan güvenini artırması hedeflenmektedir. Aynı zamanda düşünce ufkunu geliştirip, geniş bir görüş açısı sağlayarak, olayları inceleme yeteneği kazandırılacaktır. Bu durumu yeni programlar çerçevesinde ders başarısının artışı, hayata bakış açısında genişleme, okumanın beraberinden getirdiği zengin kelime dağarcığına sahip oldukları için, etkileyici konuşarak hitap ettikleri kişilerde etki uyandıracaklardır. Bu etki insanlarla ilişkileri güçlendirmekte, kişiye daha sosyal bir karakter ve dolaylı olarak hayat başarısına etki edecektir. Edinilen geniş kelime dağarcığı sayesinde, insanın daha fazla kavramla düşünebilmesini imkan sağlayacaktır. Boş zamanın olmadığı boşa harcanan zaman olduğu kavramları yerleştirilerek zamanını kitap okuyarak değerlendiren öğrencilerimiz, edindikleri bilgi ve kültür sonucunda aynı zamanda toplum içinde etkin bir kişiliğe sahip olacaklardır. Öğrencilerin okuma kültürü kazanarak farklı görüşleri tartışmalarına imkân bulmaları ve entelektüel hayata ilk adımlarını atmaları amaçlanmaktadır. Öğrencilerin okuyup tartıştıkları kitapları okul kütüphanelerine hediye ederek kütüphanelerin zenginleşmesi, diğer arkadaşlarını okumaya teşvik etmeleri, rol modeli olarak okullarında da bu projeyi uygulayabilmeleri ve devam ettirmeleri beklenmektedir” dedi.

Damla Şener Okdaş