EĞİTİM

Çanakkale’de 'Yerel Basında Reklamcılığın Geliştirilmesi' eğitimi düzenlendi

Basın İlan Kurumu Genel Müdürlüğü, Çanakkale’de basın işletmelerine yönelik olarak “Yerel Basında Reklamcılığın Geliştirilmesi” eğitimi düzenledi.

Basın İlan Kurumu Genel Müdürlüğü, Çanakkale’de basın işletmelerine yönelik olarak “Yerel Basında Reklamcılığın Geliştirilmesi” eğitimi düzenledi.

Çanakkale’de resmi ilan ve reklam alma hakkını haiz gazetelerin temsilci ve çalışanlarına yönelik eğitimde, dijitalleşme, yeni medyada reklamcılık hakkında farkındalık oluşturma ve bilgi paylaşımı amacıyla düzenlenen buluşma online olarak gerçekleştirildi.
Basın İlan Kurumu İnsan Kaynakları Müdürlüğü’nün Basın İlan Kurumu Balıkesir Şube Müdürlüğü işbirliğiyle düzenlenen online eğitimde, İletişim Danışmanı Cihat Zafer Demirel, yerel basında reklamcılığın geliştirilmesi hakkında bilgi ve görüşlerini paylaştı.
Çanakkale basınıyla online buluşmada resmi ilan gelirlerinin yanı sıra, gazetelerin internet sitelerine daha çok reklam gelirinin nasıl sağlanacağı başta olmak üzere yerel medyanın gücü ve öneminin dijital mecranın avantajlarıyla birleştirilmesi konuşuldu.
Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Rıdvan Duran’ın yerel medyayla ilgili her platformda vurguladığı “Yerel basın demokrasinin kılcal damarlarıdır. Gazetecilik geleneği, kültürü ve güvenilirliği yerel basın tarafından yaşatılıyor. Yerel medyanın etik değerlerini dijital medyanın hız ve kolaylığıyla birleştirmeli, yerel basını ve gazetecileri güçlendirmeliyiz.” açıklamasına değinen Cihat Zafer Demirel, “Basın İlan Kurumu değerli bir destek sunuyor, konvansiyonel medya ile dijital medyayı ortak bir faydada buluşturmamız, bilgi ve tecrübe transferini sağlamamız gerekiyor.” dedi.
Demirel, sektörel raporlardaki son rakamlardan hareketle, dijital mecralardaki reklam payının çok hızlı büyüdüğünü, yerel gazetelerin reklam gelirlerinin arttırılması, illerdeki reklam potansiyelinin ortaya çıkarılıp, gazete ve internet haber siteleri ile reklamverenlerin ortak çıkarlarına yoğunlaşmak gerektiğini ifade etti.

Genel Müdür Rıdvan Duran’ın bu tür eğitimlere verdiği önemle Çanakkale medyasına selamlarını ileten İletişim Danışmanı Cihat Zafer Demirel, “Ne güzel bir rastlantı oldu. Bugün 12 Mart. İstiklal Marşımızın kabulünün 100. Yıl Dönümü. İstiklal Marşı demek Mehmet Akif demek, şehitler demek, milli mücadele demek, Çanakkale ruhu demek. Bu da hepimizin aklına Çanakkale’deki muhteşem abideyi getiriyor. Çanakkale Şehitlerinin benzersiz destanını, Mustafa Kemal ve arkadaşlarının zaferini hatırlatıyor. İşte bu çok güçlü, çok kıymetli bir marka değeri, marka özüdür. Her şey özüyle vardır ve her şey içinden, kendi özüyle büyür. Mobil cihazlarda günlük aktif kullanıcı sayısı çok ciddi oranda ve hızla artıyor, dünya küresel bir köy oldu ama doğru haber, nitelikli haber, milli değerler, yerli hassasiyetler, ortak inanç ve duygular hızdan, kolaylıktan ve paradan her zaman daha önemlidir. İçerikte değerli, okuyucuya ulaşmada hızlı olmalı, birlikte inşa edeceğimiz yeni bir medya için beraber kafa yormalıyız. Yerel gazetelerin ulusal reklam pastasından daha büyük dilimler alabilmesi için hem yerel dinamikleri hem de küresel dijital mecraların imkanlarını dikkate almalıyız.” dedi.
Basın İlan Kurumu Balıkesir Şube Müdürü Gökhan Eren’in kapanış konuşmasında katılımcı gazetecilere ve İletişim Danışmanı Cihat Zafer Demirel’e teşekkür ettiği ve en kısa zamanda yüzyüze buluşmak istediklerini belirttiği interaktif eğitim dünyada ve Türkiye’de reklamcılığın tarihi, gelişmesi ve bugün gelinen nokta konusunda akademik çalışmalardan ve ilginç örneklerden oluşan bir sunumla sona erdi.