Çanakkale Koleji Anadolu Lisesi geçtiğimiz yıl yaptığı İHA projesinden sonra bu yıl da elektrikli araba projesi için kolları sıvadı.
Geçtiğimiz yıl TÜBİTAK’ın İHA (İnsansız Hava Aracı) proje yarışmalarında yaptıkları İHA projesiyle bütün dikkatleri üzerine toplayan Çanakkale Koleji Anadolu Lisesi bu yıl TÜBİTAK tarafından ilk defa liseler arasında da düzenlenen Elektrikli Araba yarışması için 8 öğrenci,2 uzman mentor ve bir danışman öğretmenle çalışmalara başladı.
TÜBİTAK tarafından 2021 yılında ilk kez düzenlenecek olan Liseler Arası Efficiency Challenge Elektrikli Araç Yarışları, Türkiye ve KKTC’deki lise ve dengi okullarda eğitim gören öğrenciler ile BİLSEM ve Deneyap Teknoloji Atölyeleri’nin, Bilim Merkezleri’nin lise seviyesindeki öğrencileri arasında alternatif ve temiz enerji kaynakları konusunda farkındalık oluşturmak; öğrencilere teknik, mesleki ve takım çalışması deneyimi kazandırmak ve Elektrikli Araçların ülkemizde gelişimi için teknik destek ve insan kaynağı yetiştirmek amacıyla yapılıyor.
Elektrikli Araçların günlük yaşamımızdaki kullanımının daha da yaygınlaşacağı öngörüldüğünden Geleceğin teknolojileri olan batarya beslemeli araçlar konusunda ülkemizde ve dünyada yoğun Ar-Ge çalışmaları yürütülüyor.
TÜBİTAK tarafından düzenlenen yarış EC Elektrikli Araç Yarışlarında lise ve dengi okul öğrencilerine yönelik açılan ilk yarış olma özelliğinde. Kentimizin en eski, en köklü özel okulu olan Çanakkale Koleji Anadolu Lisesi müdürü Aynur İmre Elektrikli araç projesi ile ilgili bilgiler verdi.
‘’ÇANAKKALE’DEKİ TÜM GENÇLERİMİZ İÇİN İLHAM KAYNAĞI OLACAĞINI DÜŞÜNÜYORUM’’
İmre proje hakkında, ‘’Proje yayınlandığında çok heyecanlandık. Okul olarak böyle bir projeyi gerçekleştirmekle ilgili teknolojik bilgi- birikim sahibi bir ekibimiz, ekipmanımız ve atölyemiz vardı. Hemen kolları sıvayıp projeyi yazmaya ve çalışmalara başladık. Projenin yazılması ve başvurusu tamamlandı. Bu projeyi çok önemsiyorum, çünkü bu kentimiz gençleri için gerçekten çok önemli bir vizyon oluşturacak. Geçen sene İHA yarışması için çalışmak isteyen çok az öğrenci varken bu yıl iki ayrı İHA yapacak kadar kalabalık bir öğrenci gurubumuz oluştu. Neden mi? Yapabileceklerine inandılar da o yüzden. Bu araba da tamamlanıp kordonda yürüdüğünde Çanakkale’deki tüm gençlerimiz için ilham kaynağı olacağını düşünüyorum’’ şeklinde konuştu. ,
‘’GEÇEN SENE İHA’YI YAPTIK’’
Konuşmasının devamında Aynur İmre‘’Bütün dünyada eğitim alanında çok büyük gelişmeler oluyor. Tüm eğitim yöneticilerinin Endüstri 4.0 ile gelen Eğitim 4.0 gerekliliklerini doğru okuyup geleceğin insanını yetiştirmek gibi bir sorumluluğu var. Sayın Cumhurbaşkanımızın, Milli Eğitim Bakanımızın işaret ettiği 2023 Eğitim Vizyonunu doğru anlamaya ve aksiyona geçme sorumluluğumuz var. Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de ’Eğitim, üretim içindir’ felsefesini hayata geçirme sorumluluğumuz var. İşte bu nedenle bu yarışmadayız. Geçen sene İHA’yı yaptık, bu yıl da Elektrikli Arabayı yapacağız’’ dedi.
ARACIN ÖZELLİKLERİ BELLİ OLDU
Yarışlar, TÜBİTAK Bilim ve Toplum Başkanlığı Etkinlikler Müdürlüğü tarafından TEKNOFEST kapsamında düzenlenecek. Araçların şehir içi sürüşe uygun ve verimi dikkate alan binek taşıtlar olması bekleniyor.
Çanakkale Koleji Özel Anadolu Lisesi proje için oluşturduğu takımda 8 öğrenci,2 uzman mentor ve bir danışman öğretmen ile hazırlıklara başladı.
Bu kapsamda üretilecek olan aracın genel özellikleri belli oldu. Çanakkale Koleji tarafından paylaşılan bilgilerde, Kurallar gereği aracın yüksekliği en az 100 cm olmalı ve araç genişliğinin 1,25 katından az olacağı belirtilerek Prototipte bu 1350 cm olarak ayarlandı. Karşılıklı tekerlekler arası mesafe araç genişliğinin yarısından fazla olmak zorunda olmasından dolayı İlk protipte araç genişliği 1500 cm belirlendi. Araç uzunluğu ise 2500 cm. belirtildi. Sürücü için ayrılan kısmın koltuk ile tavan arası mesafesi 105 cm, koltuk ile ön cam arası mesafesi ise 75 cm olarak planlandı. Mesafelerin kontrolü acil tahliye testi performansı ile yapılacağı bilgisi verildi.
Yarışma kuralları gereğince üretilen araç gerekli ön tasarım şartlarını karşılamak durumunda. yarışma komitesi tarafında yapılacak kalkış, fren ve dinamik sürüş testlerini başarıyla geçtikten sonra ise Intercity İstanbul Park’ta gerçekleştirilecek olan yarışma pistinde (5,5 km/tur) 1 saat içerisinde 5 tur’u tamamlaması bekleniyor. Yarışma’nın amacı kapsamında görevi tamamlamış araçların sıralaması harcadığı enerji miktarına göre belirlenecek. Belirlenen zaman içerisinde görevini bitirmiş, yapısal bütünlüğünü korumuş ve görevi en az enerji harcayarak (en verimli) tamamlamış olan takımlar ödüllendirilecek. Başarılı olan takımlar araçlarını eylül ayında İstanbul Atatürk Havalimanı’nda TEKNOFEST Festivalinde sergilemeye hak kazanacaklar.
Bünyamin Nami Tonka