Kültür ve Sanat

“Mavi Beyaz Ateş” kapılarını açtı

Seramik ve çini tasarımcıları Mine Gür ve Gül Camadan, 3 yıl boyunca emek verdikleri, 54 eserlik “ Babanakkaş ve Saz yolu üsluplardan” oluşan “Mavi Beyaz Ateş” çini sergisini,  Çanakkale Belediyesi Seramik Müzesinde sanatseverlerin beğenisine sundu.

Seramik ve çini tasarımcıları Mine Gür ve Gül Camadan, 3 yıl boyunca emek verdikleri, 54 eserlik “ Babanakkaş ve Saz yolu üsluplardan” oluşan “Mavi Beyaz Ateş” çini sergisini,  Çanakkale Belediyesi Seramik Müzesinde sanatseverlerin beğenisine sundu. Sergi, 15-30 Eylül tarihleri arasında ziyaret edilebilecek.

Seramik ve çini tasarımcıları Mine Gür ve Gül Camadan tarafından Çanakkale Belediyesi Seramik Müzesinde, 15-30 Eylül tarihleri arasında ziyarete açılan “Mavi Beyaz Ateş” çini sergisi sanatseverleri bekliyor. Dünya seramik tarihi içinde 1600 ve 1700’lü yıllarda uygulanan dekorlama tekniği olan “Delft” tekniği ile kendi tasarımlarını buluşturan sanatçılar bu sergi için 3 yıl boyunca çalıştı.
BİR SONRAKİ SERGİ HOLLANDA’DA AÇILACAK
54 eserden oluşan serginin sanatçılarından Mine Gür, bu eserlerde uygulanan tekniğin tamamen çini tekniği ve sır altı dekorlama olduğunu ifade etti. Babanakkaş ve Saz yolu üsluplardan oluşan ve onlar gibi mavi beyaz renklerde olan dönemin birebir örneklerini içerdiğini de sözlerine ekleyen sanatçılar,  “Sergimiz, Hollanda ile yakın olduğu için şimdiki hedefimiz Hollanda Konsolosluğu ve yurtdışında çeşitli ülkelere sergiler açmak. Çünkü gerçekten işlerimizi göreceksiniz çok profesyoneller. Tasarımlar tamamen bize ait. Çok özenle farklı yapılmış işler ve çarkta yapılmış olmayan objeler var. Şimdi burada değişik objeleri ve değişik olan tasarımlar hatta sulu boya. Tamamen Hollanda’nın Delft Kasabasında yapıldığı şekilde, sulu boya zemin mavisiyle boyanmış işler göreceksiniz” dedi.
“ ÇİNİ GERÇEK BİR SIRDIR”
Çini sanatının zorluğundan da bahseden Gür; “ Çini boyama tekniği ve sıra altı dekorlama biraz zahmetli ama gizemli bir teknik.  Sonuna kadar ne olduğunu bilmeden yaptığınız, yaptığınızdan emin olamadığınız her an sürprizlerle karşılaşacağınız bir teknik sır altı boyama. Çünkü sonradan sırlandığı ve pişirildiği için o fırın çıkışına kadar sürprizlerle karşılaşabilirsiniz. Ne kadar biliyorum ne kadar eminim derseniz deyin altyapısından boyadaki bütün su oranı, boya oranı, sürüş şekli, kat sayısı her şey sizin o fırın sonrasındaki ürünün görüntüsünü rengini her şeyini etkileyebilir. Ateşle oynuyoruz. Sergimize ‘Mavi Beyaz Ateş’ deme sebebi Bu 900 dereceye yakın bir fırının içine bir şey sokuyorsunuz ve üzerinde de sıvı bir jel oluşuyor. Sizin boyadığınız boyayı o yüksek ısıdaki o jel oynatabiliyor her şeyi yapabiliyor. Çini sır derler ya gerçekten son ana kadar sırdır” dedi.
“SANATSAL ORTAKLIĞIMIZ MÜTHİŞ BİR UYUM İÇERİSİNDE”
Bir sanat atölyesinde tanışan ve birlikte dersler alan sanatçılardan Camadan;  “Ortaklık yapmak zordur ama biz birlikte çok güzel bir ortaklık yaptık. Hatta Mimar Sinan üniversitesi hocaları geldiğinde dediler ki; iki kişinin farklı işler yaptığı belli oluyor ama o kadar uyumlu olmuş ki, o farklılıktan güzel bir bütünlük çıktı. Mine hocamın da tarzı farklı, benim daha başka ama ikimizin tarzını buluşturduğumuz eserler var yukarıda. Evet, profesyonel gözler anlayabiliyor o fırçanın serbestliği ya da dikliğini anlayabiliyor fakat dışarıdan güzel yorumlar aldık, inşallah da devamlılığı olsun.” dedi.
Dilek Akşen