Dev proje ile ilgili açıklama yapan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün, Cumhuriyet'in 100. kuruluş yıl dönümü ile uyumlu olması adına 2 bin 23 metre ayak açıklığına sahip olacağını ve bu uzunlukla bir rekora imza atılacağını belirterek, projenin güzergahının da tamamen belirlendiğini dile getirdi. Arslan yaptığı açıklamada, 352 kilometre uzunluğunda olması planlanan Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Gelibolu-Balıkesir-Savaştepe Otoyolu'nun, ilk etapta Malkara-Gelibolu-1915 Çanakkale Köprüsü ve Çanakkale bağlantısını sağlayacak olan yaklaşık 100 kilometrelik kısmı için ihaleye çıkılacağını bildirdi. 1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü’nü de içinde barındıran projenin Marmara Otoyol Ringi’nin son halkası olacağını belirten Arslan, şöyle konuştu: "Uluslararası ana ulaşım koridorlarının üzerinde yer alan Türkiye, bölgesel ve kıtalararası ticarette bir köprü konumunda. Ülkemizin bu konumunu kullanabilmesi amacıyla İstanbul-İzmir Otoyolu, Kuzey Marmara Otoyolu ve Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir-Savaştepe Otoyolu projeleri ile Marmara Denizi'ni otoyollarla çeviriyoruz. Yaptığımız plana göre, Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir-Savaştepe Otoyolu, Kınalı tarafından TEM'e, Balıkesir'in batısından ise Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'na bağlanacak."
"1915 Çanakkale Köprüsü Gelibolu-Lapseki arasında yapılacak"
Arslan, Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir-Savaştepe Otoyolu'nun ilk etabı olan Malkara-Gelibolu-1915 Çanakkale Köprüsü ve Çanakkale bağlantısını sağlayacak olan yaklaşık 100 kilometrelik kısmı için ihaleye çıkılacağını yineleyerek, şunları kaydetti:"Projenin en zorlu ayağı olan 1915 Çanakkale Köprüsü ile ilgili güzergahın üzerinde çalıştık ve bu çalışmaları da tamamladık. Köprü, Gelibolu ile Lapseki arasında yapılacak. 1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü'nün de dahil olduğu otoyolu, YİD modeliyle yapmak için Yüksek Planlama Kurulu kararı alındı. İhale çalışmalarına başladık ve bu ay sonuna kadar ihale ilanına çıkacağız. 2017 yılı Ocak ayında ise teklifleri alacağız. Otoyolun tamamının yapım süresini 5 yıl olarak planlıyoruz. Projenin kalbi olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yapımını da 18 Mart 2017'de başlatmayı hedefliyoruz."
Teknik özellikleri:
Ankrajlar arası toplam uzunluğu: 4023 metre
Orta açıklık: 2023 metre
Yan açıklıklar: 1000'er metre
Şerit sayısı: 2x3 şeritlik karayolu
Tabliye genişliği: 36 metre
Tabliye yüksekliği: 5 metre
Ömrü: 100 yıl
Türkiye'de inşa edilen asma köprülerin en uzunu
26 Ocak'a kadar tekliflerin alınacağını belirten Başbakan Binali Yıldırım, köprünün iki kulesi arasındaki açıklığın 2023 metre olacağını aktardı. 2 bin 23 metrenin önemli bir açıklık teşkil ettiğine işaret eden Başbakan Yıldırım, köprünün, Türkiye'de inşa edilen asma köprülerin en uzunu olacağını kaydetti. nDünyada ayak açıklığı en uzun köprünün, Japonya'daki Akashi Köprüsü olduğunu ifade eden Yıldırım, Çanakkale 1915 Köprüsü'nün, Akashi Köprüsü'nden daha uzun olacağını vurguladı.
"Hedefimiz 2023 yılına kadar bitirmek"
Köprünün profil görüntüsünü de gazetecilerle paylaşan Başbakan Yıldırım, "Bir taraftan Gelibolu'da başlıyor, Lapseki'ye geçiyor. Lapseki'den sonra da yolun bir kolu Çanakkele'ye gidiyor, bir kolu da Çanakkale-İzmir yoluna, diğer tarafı da Bandırma üzerinden Bursa, Balıkesir, Manisa ve diğer illere gidiyor." dedi. Projenin ihalesinin gerçekleşmesinin ardından, yapımına da kısa süre içinde başlanacağını belirten Yıldırım, "Hedefimiz, 2023 yılına kadar bitirmek. Yaklaşık 5 yıl öngörülüyor, yapım süresi. 18 Mart'ta da Çanakkale törenlerinde temel atmayı hedefliyoruz." ifadesini kullandı.