Gündem

Türkiye’de ve Dünyada etkileşim oranı en yüksek Troya Müzesi!

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) öğretim üyesi tarafından yapılan araştırmada, Türkiye’de ve Dünyadaki müzeler içerisinde haftalık etkileşim oranı en yüksek müzenin Troya Müzesi olduğu ortaya çıktı.

Troya Müzesi sosyal medya hesaplarından yapılan bilgilendirmeye göre; ÇOMÜ İletişim Fakültesi, İletişim Bilimleri Bölümü Öğr. Üyesi, Dr. Esmeray Karataş’ın DTCF Dergisi’nde yeni yayımlanan 'Stratejik İletişim Aracı Olarak Müzelerde Instagram Kullanım Analizi: Troya Müzesi Örneği’ isimli araştırması Troya Müzesi Instagram hesabı ile ilgili çok çarpıcı sonuçlar ortaya koydu.
 
Araştırmaya göre, Instagramda en iyi performans gösteren Türkiye’deki dört müze ile Troya Müzesi karşılaştırıldığında %92.8 ile Türkiye’nin en fazla etkileşim alan müzesi Troya Müzesi oldu.
Dünyadaki belli başlı müzeler ile Troya Müzesi karşılaştırıldığında ise Troya Müzesi yüzde %19,9 etkileşim oranı ile Hermitage Müzesi (%13,2), British Museum (%1.4), Metropolitan Sanat Müzesi (%1.7) gibi dünyanın marka değeri yüksek önemli müzelerini geride bıraktı.
 
Araştırma sonucuna göre; Troya Müzesi Instagram hesabı Türkiye’deki müzeler içinde haftalık etkileşim oranı en yüksek müze. Troya Müzesi Instagram hesabı Dünyadaki müzeler içerisinde haftalık etkileşim oranı en yüksek müze. Dr. Esmeray Karataş; “Bu bulgular ile Troya Müzesi’nin Instagram’ı stratejik iletişim aracı olarak kullanımı açısından diğer müzelere örnek teşkil edecek önemli bir müze konumunda olduğunu söylemek mümkündür”  diyerek araştırmasını sonlandırdı.