Çanakkalelilerin yıllardır kurduğu hayal gerçek oluyor. 2023 metre uzunluğuyla, 1991 metre uzunluğundaki Japon Akashi Kaikyo Köprüsünü geçerek birinciliğe oturacak olan Çanakkale 1915 Köprüsünün yapım dönemi müşavirlik hizmeti için ihale açıldı.
Kınalı - Tekirdağ - Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi Malkara - Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü Dahil) Kesimi Yap - İşlet - Devret Modeli ile Yapılması, İşletilmesi ve Devri Projesi Yapım Dönemi Müşavirlik Hizmeti İşi ihalesi 27 Mart'ta Karayolları Genel Müdürlüğünde yapılacak. Kapalı teklif alma usulüyle yapılacak ihaleye katılmak isteyenler 20 Şubat'tan itibaren ihale dosyasını ücretsiz görebilecekler.
İhale dosyası satış bedeli olarak 30 bin lira; geçici teminat bedeli ise 5 milyon lira olarak belirlendi. Söz konusu ihale Kamu İhale Kanunu Kapsamı dışında yapılacak.
Çanakkale Köprüsü, 2 bin 23 metre orta açıklıkla dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprü ayakları arasındaki mesafe 2 bin 23 metre olacak. Köprü üzerinde 2x3 taşıt şeridi bulunacak. Köprünün Cumhuriyet’in 100’üncü yılı olan 2023 yılında açılması planlanıyor.
Marmara Otoyol Ringi, Osmangazi Köprüsü’nün yer aldığı İstanbul- İzmir Otoyolu, 3. köprünün yer aldığı Kuzey Marmara Otoyolu ve Kınalı-Tekirdağ Çanakkale- Balıkesir Otoyolu projelerinin gerçekleştirilmesiyle hayata geçirilecek. Ring projesi, Çanakkale Boğazı’na kurulacak köprüyle tamamlanacak.
Marmara Otoyol Ringi’nin iki ayağı İstanbul-İzmir ve Kuzey Marmara otoyollarının yapımı sürüyor. Projenin üçüncü ayağı Kınalı- Tekirdağ Çanakkale- Balıkesir Otoyolu olacak.
24 FİRMA İHALE DOSYASI ALDI
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü için 4'ü Japon, 3'ü Çinli, 2'si Koreli, 1'i İtalyan olmak üzere 24 firmanın ihale dosyası satın aldığını söyledi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Japonya Kara, Altyapı, Ulaştırma ve Turizm Bakanı Keiichi Ishii ve beraberindeki heyetle görüşmesi öncesinde 1915 Çanakkale Köprüsü ihalesiyle ilgili bilgiler verdi.
Arslan, Türkiye açısından çok önemsenen ve Cumhuriyet'in 100. yılında hizmete sunulması öngörülen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün, 2 bin 23 metre ayak açıklığıyla dünyanın en büyük projesi olacağını dile getirerek, şöyle devam etti:
"Japon yüklenicilerin projeye ilgileri bizleri memnun ediyor. İhale için 4'ü Japon, 3'ü Çinli, 2'si Koreli, 1'i İtalyan olmak üzere 10'u yabancı 24 firma ihale dosyası satın aldı. Hem ülkemizin hem de yurtdışında bu konudaki güçlü firmaların projeye ilgileri bizleri memnun ediyor. 26 Ocak'ta tekliflerini alacağız. Projenin müşavirlik ihale sürecini de başlattık. 27 Mart'ta onun da tekliflerini alacağız. Dolayısıyla yüklenici belli olur olmaz hemen devamında müşavir firmayı da belirlemiş olacağız. Projenin sonuçları, hem ülkemiz hem yükleniciler hem de insanımız açısından hayırlı sonuçlar doğurur."
"ANITSAL BİR PROJE"
İki ülke arasındaki ilişkilerin dostluk bağlarıyla geliştiğini anlatan Ishii, son yıllarda karşılıklı menfaatlere dayalı stratejik ortaklık ilişkilerinin daha gelişmesinden mutlu olduğunu kaydetti.
Bugün özellikle Çanakkale Boğaz Köprüsü Projesi ile ilgili iletmek istedikleri hususlar olduğunu dile getiren Ishii, "Orta açıklığı 2 bin 23 metre ile dünyanın en büyük asma köprüsü olarak ülkenizin Cumhuriyet'in kuruluşunun 100. yıl dönümüne denk gelecek şekilde inşa edilecek projede, ülkemizin işbirliği hasıl olursa, iki ülkenin dostluğunu sembolize etmesi açısından anıtsal bir proje olduğunu belirtmek isterim" dedi.