Milli Eğitim Bakanlığı, TÜBİTAK ve üniversiteler iş birliğinde başlatılan ‘Matematik Seferberliği’ kapsamında e-Twinning Matematik Seferberliği kapsamında Çanakkale, İzmir, Samsun, Karabük, Kırklareli, Balıkesir başta olmak üzere ülkemizden 9 ilin katıldığı, yurt dışından ise Ürdün Ramtha, Karak, Amman şehirlerinden 3 okulun katılımıyla gelecekte eğitim ve iletişim alanında önemli bir rol oynaması beklenen teknoloji ürünü metaverse ortamında etkinlik gerçekleştirildi. Etkinliğe Çanakkale’den Lapseki Plevne Ortaokulu öğrencileri katıldı.
Kuruculuğunu Plevne Ortaokulu Matematik Öğretmeni Feridun Yüksel ve Ürdün Moath Bin Jabal Primary School For Boys Matematik Öğretmeni Mohammed Darabseh'in yaptığı projede, geleneksel sınıf ortamlarının ötesinde öğrencilerin dijital ve sosyal becerilerini geliştirmek için Web2.0 ve Web3.0 araçları kullanıldı. Plevne Ortaokulu tarafından sanal gerçeklik dünyası içinde öğrencilere etkileşimli öğrenme deneyimleri yaşatarak öğrenme süreçleri daha ilgi çekici ve etkileyici hale getirildi. eTwinning Türkiye Özel Ödüllerine aday, uluslararası iş birliği ve kültürel anlayışı da geliştiren proje kapsamında öğrenciler, alanında uzman 3 kişiyle görüşme gerçekleştirerek Geogebra, eTwinning, kavram yanılgıları konusunda matematik anlayışlarını derinleştirdi; kavram haritaları, kavram karikatürleri, afişler, infografikler ve dijital oyunlar gibi görsel materyaller hazırlayarak 21. yüzyıl becerilerini sergiledi.
Bünyamin Nami Tonka