Gündem

EDS’ler trafiği engelliyor

Çanakkale şehir merkezinden geçen Bursa-İzmir karayolunun üzerine kurulan EDS, hızı birden düşürdüğü için bu bölgede trafik adeta kitleniyor.

Çanakkale şehir merkezinden geçen Bursa-İzmir karayolunun üzerine kurulan EDS, hızı birden düşürdüğü için bu bölgede trafik adeta kitleniyor. Yeni adliye kavşağından Kepez çıkışına kadar sabah ve akşam saatlerinde trafikte büyük sorun oluşuyor. Araçların hızının birden düşmesi nedeniyle bu güzergahta uzun kuyruklar oluşuyor. Bu sorun her geçen gün büyürken, vatandaşlar, bu güzergahtaki hız sınırını yükseltilmesini istiyor.

Çanakkale genelinde bu yıl yapılan yeni düzenleme ile sürücülerin belirli noktalar arasında belirli bir sürede ortalama hızlarının ölçülmesi hedefleniyor. Bu yeni sistem, sürücülerin hızlarını kontrol etmelerini sağlamak amacıyla kullanılıyor. Özellikle şehirlerarası yollarda hızın belirlenen ortalamasının üzerinde seyreden sürücülere cezai işlem uygulanıyor. Bu adımın, trafik güvenliği ve düzeni için kritik bir öneme sahip olduğu belirtiliyor. Yol polisi noktalarında konumlandırılan ortalama hız testi tabelalarıyla başlayan bu süreç, şehirlerarası yolların çoğunda Elektronik Denetim Sistemi (EDS) ile destekleniyor. Özellikle şehir girişlerinde bulunan EDS sistemlerinin yanı sıra, şehirlerarası güzergahlarda da sürücülerin hızlarını kontrol etmeye yönelik EDS noktaları konuldu. Bu sayede sürücülerin güvenliği ve trafik düzeni için daha etkin bir denetim sağlanması hedefleniyor.

Ancak bazı sürücüler ise sistemin gereksiz bir denetim olarak algılanabileceğini dile getiriyor. Çanakkale Emniyet Müdürlüğü ise, bu yeni sistemin trafik güvenliği açısından büyük önem taşıdığını ve sürücülerin bu kurallara uyum sağlaması gerektiğini belirtiyor. Ayrıca, sürücülere uygulanacak cezaların caydırıcı olacağını ve trafikte disiplini artıracağını ifade ediyorlar. Çanakkale'de faaliyete geçen ortalama hız ihlal tespit sistemleri, trafik güvenliği ve düzeni için önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Sürücülerin bu kurallara uyum sağlaması ve belirlenen hız limitlerine dikkat etmeleri, trafik kazalarını önlemede önemli bir rol oynayacağı belirtilmişti.

ÇANAKKALE’NİN DÖRT BİR YANINDA EDS VAR

Bu amaçla Çanakkale’ de kurulan hız ihlal tespit sistemleri (PTS-EDS), Nisan ayında faaliyete geçti. Çanakkale'de 4 istikamete kurulan ortalama hız ihlal tespit sistemleri Çanakkale Merkez- Lapseki, Lapseki- Çanakkale Merkez ve Çanakkale Merkez- Ezine, Ezine - Çanakkale Merkez arasında ortalama hız denetim PTS-EDS çalışıyor. Yeni düzenleme ile sürücüler belirli noktalar arasında belirli bir sürede ortalama kaç kilometre hızla gittikleri ölçülüyor. Bu veriler, sürücülerin hızlarını kontrol etmelerini sağlamak amacıyla kullanılıyor. Ayrıca, şehirlerarası yollarda hızın ortalaması üzerinde seyreden sürücülere cezai işlem uygulanıyor.

HIZ SINIRI ÇOK DÜŞÜK

İlk başta önemli bir avantaj olarak görülen bu sistem Çanakkale şehir merkezinden geçen ve çevre yolu olarak belirtilen Adliye önündeki kavşaktan Kepepz çıkışına kadarki bölgede büyük sıkıntılar çıkmaya başladı. Bu yolun geliş ve gidiş kısmından hızlı gelen sürücüler bu bölgeye geldiği anda frene basmak zorunda kalıyor. Çünkü buradaki hız sınırı taksiler için 70, ticari araçlar için ise 50. Ama çoğu zaman taksiler de ticari araçlar tarafından tüm şeritler kapatıldığı için 50 km hız ile gitmek zorunda kalıyor.

Sürekli düşük hızlarda ilerleyerek birbirini takip edenler ister istemez kaza yapıyor. Özellikle sağ şeritte ilerleyen TIR’lar ve kamyonlar tali yollardan ve ceplerden yola katılan araçlardan dolayı sol şeride kaçmak zorunda kalıyor.  Çanakkale Devlet Hastanesi’nin ve şehrin yerleşim yerini büyük bölümünün bu bölgeye kayması ile beraber burada konulan hız sınırı büyük sorun çıkartmaya başladı. Vatandaşlar, buradaki yolun güvenli olduğunu belirterek, hız sınırının artırılmasını istiyor.

 

Bünyamin Nami Tonka