Eski ithal genel müdür döneminde başlayan ve şehir dışından gelen şirketin yıllardır işlettiği GESTAŞ’ın büfeleri yeniden ihaleye çıkıyor. Çanakkalelilerin sahibi olduğu GESTAŞ’ın bu önemli büfe işletiminin tekrar şehir dışındaki esnaflara verilmesi için birilerinin devreye girdiği konuşuluyor. Bu duruma Çanakkale’deki esnaf odalarının sessiz kalması da eleştiriliyor.
Türkiye’nin öneli deniz ulaşım şirketlerinden biri olan GESTAŞ, Çanakkale İl Özel İdaresi’ne bağlı. GESTAŞ, şuanda 7 hatta, 16 iskelede, 17 sayıda gemiyle, Çanakkale Boğazı, Gökçeada, Bozcaada ve Güney Marmara hattında hizmet veriyor. Bu bölgede daha önce 3 deniz ulaşım şirketi bulunuyordu. Çanakkaleli genel müdürler tarafından yönetildiği dönemde altın çağını yaşayan GESTAŞ, 2022 yılında ithal müdür olarak tabir edilen ve şehir dışından getirilen yönetici ile kent büyük kayıplar yaşandı. Bu süreçte diğer şirketler devre dışı bırakıldı ve GESTAŞ tek kaldı. Daha sonra yanlış yatırımlar başladı. 1915 Çanakkale Köprüsü’nün yapılması ve köprünün açılacağı döneme yakın yanlış yaptırımlar yapıldı ve 8 eski gemi alındı. Bu gemilerin alınması ile şirket borç içinde bırakıldı. Şirket her geçen gün daha büyük zararlar etmeye başladı. Köprüye rağmen alınan gemiler, seferler de azalınca devredışı kaldı. Bu ve benzeri yanlış veya bilinçli yatırımlar sayesinde GESTAŞ büyük borç içinde bırakıldı.
BÜFELER DE ŞEHİR DIŞINDAN GELENLER İŞLETİYOR
İthal genel müdürün arkasındaki siyasi gücü kullanarak şirketi istediği gibi kullandığı dönemde büfeler de ihaleye çıkartılmıştı. O dönemde yapılan ihale ve verilen fiyat da kapalı kapılar ardından çok eleştirildi. Dışarından gelen bir şirket tarafından 2 yıldır büfeler işletiliyor. Daha önce Çanakkalelilerin işlettiği büfeler, dışarından şirketlere verildi. Bu duruma Çanakkale’deki esnaf odaları ise ses çıkarmadı. Sadece kapalı kapılar ardından bu durum eleştirildi. Siyasi güç nedeniyle esnaflar sesini yükseltemediği için de durum bugüne kadar devam etti.
SİYASİ GÜÇ YİNE DEVREDDE!
Çanakkale-Eceabat, Çanakkale-Kilitbahir, Lapseki-Gelibolu, Çardak-Gelibolu, Geyikli Yükyeri-Bozcaada, Kabatepe-Gökçeada, Güney Marmara (Erdek, Avşa, Marmara, Paşalimanı, Ekinlik) hattı çalışan 17 gemideki büfeler ve iskelelerdeki büfeler ihaleye çıkartılıyor. Müşteri yoğunluğu nedeniyle büyük kar bırakan büfelerin ihalesine çok sayıda firmanın hazırlandığı öğrenildi. İhale zamanı yaklaşırken, siyasi gücün yine devreye girerek büfe ihalesinin ya aynı şirke ile devam etmesi ya da başka ilden şirket getirilerek işletmesini istediği konuşuluyor. Büyük gelir elde edilecek bu ihale, kentin bir numaralı gündem maddesi oldu. Esnaflar yine siyasi güç nedeniyle sesini çıkartamıyorken, kapalı kapılar ardından herkes bu ihalenin durumunu soruyor.
Mehmet Güler