Gündem

Bu yol dikiş tutmuyor

Çanakkale- İzmir karayolunun İntepe bölgesinde yaşanan toprak kayması nedeniyle tehlike devam ediyor. Bölgede yıllardır kazık çakılıyor ama yolda heyelan devam ediyor Dağın büyük bölümünde kazık çakma işlemi yapılmasına rağmen çıkan sorun nedeniyle yeni çalışma başlatıldı.

Çanakkale-İzmir karayolu bağlantısını oluşturan Çanakkale Viyadüğü, 2012 yılında hizmete açıldı. Ancak 2013 kış aylarındaki yağmurların ardından adı heyelanlarla anılmaya başladı. O tarihten beri bölgede heyelan devam ediyor. Önce viyadüğün olduğu bölgede çalışma yapıldı. Burada sorun daha giderilmeden viyadüğün Çanakkale bağlantı yolunda sorunlar çıktı. Viyadüğe giden rampada sık sık toprak kayması yaşandı. Burada da çalışma başlatıldı. Yolun üst kısmında uzun süren çalışma sonrasında kazıklar dikildi. Yol kurtuldu derken, daha sonra yine heyelan başka yerde başladı. Yol açıldığı tarihten bu yana bölgede çalışma yapılıyor.

Daha önce uzmanlar bu bölgenin kaygan zemin olduğunu belirterek tünelin yapılmasını önermişti. Uzmanların görüşü dinlenmedi ve sorunlar da bitmedi. Şimdiye kadar harcanan para ile birkaç tünel yapılabilirdi.

YENİ ÇATLAKLAR OLUŞTU ÇALIŞMA BAŞLATILDI

Çanakkale İzmir karayolunda, Erenköy yakınında yıllardır bitmeyen bir sorun. Milyonlar harcandı, harcamaya devam ediliyor. Bundan sonra daha ne kadar harcayacağı ise bilinmiyor. Devlete kazık çakmaya devam ediliyor. Kazık çaktıkça, yeni kazıkların kapısı açılıyor.

Daha aylar oldu son kazıkları çakalı. Kazıkların çakıldığı yerin hemen arkasında kayma devam etti, asfalt çatladı ve çöktü. Ezine’den Çanakkale’ye gelen sürücüler viyadüğü geçtikten sonra vasıtaların birden düştüğüne şahit oluyorlar. Yolun yine kayması sonrası bölgede çalışma başlatıldı. Burada yapılan çalışmaları sık sık dile getiren ÇOMÜ’den Emekli Jeoloji Mühendisi Prof. Dr. Doğan Perinçek, burada başlatılan çalışmalarla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı; “

“Fotoğrafın sol üst yarısında görülen fore kazık alanının hemen solunda Fore kazıklar çakıldıktan sonra Fotoğrafın sol üst yarısında görülen fore kazık alanının hemen solunda Fore kazıklar çakıldıktan sonra çatlama oldu. Geçen aylarda kaymanın, kamyonların dizildiği alanda devam ettiğini söyledik ve  yazdık kimse üstüne alınmadı ama görüldüğü gibi karayolları yeni taşeron ile yada eskisiyle kolları sıvamış bu aşamada asfaltın yenilenip çatlaklar kapatılacak. Bir bakıma yola makyaj yapılacak. Yeni asfalt döküldükten 4-6 ay sonra yeni çatlaklar oluşmaya başlayacağını söylemek için falcı olmaya gerek yok. Akıl yürütmek yeterli. Devletin parası çok, çarçur etmeye devam. Bu yola en az dört kez kazık çakıldı ama kayma bitmedi

Daha viyadük yapılmamıştı, viyadüğün olduğu yerde toprak-kaya dolguyla geçiliyordu. Dolguda kayma ve oturmalar başlayınca Karayolları Çanakkale şubesine gittim ve buraya tünel yapın önerisinde bulundum. Dinleyen olmadı.

Daha sonra duble yol yapılırken sahadaki teknik elemanlara “ yolu genişletmek için yamaç eğimini artırıyorsunuz, bu heyelana sebep olur” dedik dinleyen olmadı. Yol bitti heyelanlar başladı.

Doğanın dengesini mühendislik bilginizi kullanmadan bozarsanız, doğa kendi dengesini bulur. Nitekim viyadük yapımı sırasındaysa yamacın altını oydular viyadük biter bitmez heyelan oldu ve kayalar yolun üstüne yıkıldı.

Özetle Karayolları ile taşeron arasında bu ne sevgi bunu aşk. Bu aşk hiç bitmeyecek, devletin kazıklanması devam edecek.

Sitemimi bitirmeden her kim ise yetkililere bir soru sorayım. Fore mazımları çaktığınız yerin gerisinde kayma neden devam ediyor? Acaba Fore kazıkları yeterli derinliğe çakmadınız mı. Bu sorumun cevabını verecek bir bilen olmalı. Ya da devamlı kazık çakan bu ekibe hesap soracak bir devlet yetkilisi olmalı, varmı acaba. Bekleyip göreceğiz.

Yol çalışmaları devam ederken inceleme amaçlı çalışan ekibin yanına uğradım, görevli mühendis bana “siz karayollarının düşmanısınız” dedi. Acaba beni düşman olarak görmeye devam edecekler mi?

Fotoğrafın sağ ortasında iş makinalarının dizili olduğu yerde de yeni çatlak oluştu. Burayı da asfalt ile yamayacaklar. Yamama ya da doğru bir deyişle  makyaj sonrası çatlama devam edecek. Devam edince Karayolları GM. Buraya kazık isteyecek”

Arzu Baladur

Foto: BHA