Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Asya ve Avrupa arasındaki geçiş süresini 6 dakikaya düşürmesi hedeflenen 1915 Çanakkale Köprüsü’nün sadece bir köprü olmanın ötesinde, aziz Çanakkale şehitlerinin hatırasını da bağrında taşıyan eşsiz bir abide olacağının altını çizdi. Bakan Karaismailoğlu, “Ecdadımız düşmana karşı ‘Çanakkale Geçilmez’ demiştir. İlelebet de böyle olacaktır. Fakat dostluk için, kardeşlik için, üretim için, turizm için, katma değer için boğazı köprü ile sadece 6 dakikada geçilir hale getiriyoruz” dedi.
 
1915 Çanakkale Köprüsü’nün, 88 kilometre otoyol ve 13 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 101 kilometre uzunluğundaki Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyol Projesi’ni de kapsadığını hatırlatan Bakan Karaismailoğlu, “Cumhuriyetimizin yüzüncü yılı olan 2023’de köprünün yapımını tamamlayacağız. 1915 Çanakkale Köprüsü’nü açtığımızda, 2023 metre orta açıklığı ile sınıfında dünya lideri olacak ve dünyanın en uzun asma köprüsü unvanını alacak. 16 Mayıs’ta Sayın Cumhurbaşkanımızın da video konferans ile katılım gösterdiği bir tören ile 1915 Çanakkale Köprüsü’nün 318 metre yüksekliğindeki kulelerinin son bloğunu yerleştirmiştik. Yani 318 metre yüksekliğe ulaştık ve her iki kulede kaynak çalışmalarıyla birlikte, her iki kulenin üst portallerinde yer alan ve üç parçadan oluşan üst bağ kirişinin iki parçasının montajını tamamladık” ifadelerini kullandı.
 
Otoyol çalışmaları kapsamında da proje başlangıcı olan Malkara Kavşağı ile Umurbey arasındaki 83.4 kilometrelik kesimde, toprak işleri ve sanat yapılarının devam ettiğini belirten Bakan Karaismailoğlu, “Bugüne kadar 24 adet alt geçit, 3 adet üst geçit ve 169 adet menfez tamamlandı. 7 adet alt geçit, 31 adet üst geçit, 9 adet köprü, 22 adet kutu menfez, 10 adet kavşak, 4 adet Otoyol Hizmet Tesisi ve otoyol bünyesinde yer alan 2 adet betonarme viyadükte ise yapım çalışmaları sürmektedir. İnşallah bu otoyolumuzu, 18 Mart 2022’de tamamlamayı hedefliyoruz” değerlendirmesinde bulundu. (İHA)
 


Kaynak: İHA