18 Mart’ta Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından hizmete açılan 1915 Çanakkale Köprüsünde ücretli geçiş dönemi bugün itibari ile başladı. 1915 Çanakkale Köprüsünden geçiş ücretleri ve Malkara-Çanakkale Otoyolu kullanım ücretleri beli oldu. Çanakkale Otoyol ve Köprüsü İnşaat Yatırım ve İşletme A.Ş.  internet sitesinde yer alan bilgilere göre; 1915 Çanakkale Köprüsünden Gelibolu Güney’e geçişler otomobil için 200 TL olacak. Motosiklet geçişlerinin 50 TL olacağı köprüden;  minibüs 250 TL, otobüs 450 TL, kamyon 500 TL, tırlar 950 TL ödeyerek geçebilecek. Köprü geçişinden sonra otoyolun kullanımına göre fiyatlar değişiyor. .  En yüksek ücreti Çanakkale-  Malkara  Otoyolu’nu ve 1915 Çanakkale Köprüsü’nü kullanacak olan Tır ve dingil sayısı 6'dan fazla olan; kamyonlar, treylerler ödeyecek. Bu araç sınıfının köprü geçiş ücreti Çanakkale-  Malkara  Otoyolu’nun geçiş ücreti ile birlikte  1.181  TL olacak.
 
Rekor bir sürede tamamlanarak 18 Mart 2022 tarihinde Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın teşrifleriyle gerçekleştirilen açılış töreni sonrasında hizmete açılan Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915Çanakkale Köprüsü geçiş ücretleri ve Malkara-Çanakkale Otoyolu kullanım ücretleri beli oldu.
 
Çanakkale Otoyol ve Köprüsü İnşaat Yatırım ve İşletme A.Ş.  internet sitesinde yer alan bilgilere göre; 1915 Çanakkale Köprüsünden Gelibolu Güney’e geçişler otomobil için 200 TL olacak. Motosiklet geçişlerinin 50 TL olacağı köprüden;  minibüs 250 TL, otobüs 450 TL, kamyon 500 TL, tırlar 950 TL ödeyerek geçebilecek. Köprü geçişinden sonra otoyolun kullanımına göre fiyatlar değişiyor.  En yüksek ücreti Çanakkale-  Malkara  Otoyolu’nu ve 1915 Çanakkale Köprüsü’nü kullanacak olan Tır ve dingil sayısı 6'dan fazla olan; kamyonlar, treylerler ödeyecek. Bu araç sınıfının  köprü geçiş ücreti Çanakkale-  Malkara  Otoyolu’nun geçiş ücreti ile birlikte  1.181  TL olacak. Şirket internet sitesi; https://www.1915canakkale.com/ üzerinden köprü geçişi ve otoyol kullanım güzergahlarının seçerek fiyat sorgulamak mümkün.
1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜNÜN KULLANIMINDAKİ KISITLAMALAR
1915 Çanakkale Köprüsü üzerindeki rüzgar hızının belirli değerlere ulaşması durumunda, Köprünün her iki yakadan girişinde bulunan Değişken Mesaj İşaretleri ile sürücülere aktarılan mesajlar doğrultusunda aşağıda belirtilen hız ve trafik kısıtlamalarına uyulması zorunlu olacak. Ayrıca, belirtilen tarifte bulunmayan fakat rüzgardan etkilenebilecek boyut, yük veya teknik özelliklere sahip olan araçlarla ilgili olarak, araç sürücüleri rüzgar durumunu dikkate alarak araçlarının Köprü geçişine uygunluğunu değerlendirmesi gerekecek.  Öte yandan, Köprüdeki rüzgar nedeniyle tehlikeli olabilecek durumları dikkate almadan köprüden geçiş yapan araç sürücülerinin, herhangi bir olumsuzluk durumunda sonuçlarından başkalarına atfedilemeyecek şekilde sorumlu olduğu  da bildirildi.
“RÜZGAR  HIZI  SAATTE 126  KM OLDUĞUNDA KÖPRÜ BÜTÜN ARAÇLAR İÇİN TRAFİĞE KAPALI OLACAK”
 
Rüzgar  hızı  saatte 54 km olduğunda, Köprüdeki bütün araçlar için trafik hızı 65 km/saat ile sınırlıdır. Rüzgar  hızı  saatte 72 km olduğunda İki katlı otobüslerin köprüyü kullanması yasaktır. Rüzgar  hızı  saatte 79 km olduğunda  Yüksek cepheli, kapalı kasa ve yüksek havaleli yüklü araçların köprüyü kullanması yasaktır. Rüzgar  hızı  saatte 104  km olduğunda Otomobil haricindeki araçların köprüyü kullanması yasaktır. Rüzgar  hızı  saatte 126  km olduğunda köprü bütün araçlar için trafiğe kapalı olacak.
Dünyanın en büyük asma köprüsü, dünyanın en büyük destanının yazıldığı yerde, destanın 107. yıl dönümünde açıldı. Köprü, uzunluğundan yüksekliğine, renginden viyadüklerine Çanakkale Savaşı’na ve Cumhuriyet'e ilişkin şifreler barındırıyor. Bu yüzden de bir namıdiğer Simgelerin Köprüsü…  Köprünün 2 bin 23 metrelik orta açıklığı Cumhuriyet'in 100'üncü kuruluş yıl dönümünü simgeliyor.  318 metrelik çelik kuleleri de Çanakkale Deniz Zaferi'nin kazanıldığı 18 Mart tarihini (3.18) sembolize ediyor.
Kırmızı-beyaz renge sahip kulelerin Türk bayrağını temsil ettiği proje, 334 metreye ulaşacak kule yüksekliğiyle dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü unvanına sahip. Köprünün kulelerinin tepesinde Çanakkale Savaşı kahramanlarından Seyit Onbaşı’nın sırtlayarak namluya sürdüğü top mermisine ithafen, top mermisi figürü yer alacak. 16 metrelik simge top mermileriyle birlikte kulelerin uzunluğu 334 metreye kadar çıkacak. Başka bir ayrıntı ise viyadüklerin Çanakkale Şehitler Abidesi’ni yansıtması. Viyadüklerin ayakları anıtın dört ayak şeklini sembolize ediyor. Köprünün toplam uzunluğu 4608 kilometre. Rakamları tek tek toplayınca ortaya 18 rakamının çıkması da dikkat çekiyor. En"lerin projesi olarak anılan köprünün ana kablosunda dünyanın çevresini 4 kez dönebilecek 162 bin kilometrelik tel kullanıldı. Kule kesonları alan olarak kıyaslandığında bir futbol sahası büyüklüğünü kapsarken köprüde kullanılan 227 bin metreküplük beton ile 100 metrekarelik 5 bin 900 adet dairenin yer aldığı 25 bin nüfuslu bir ilçe kurulabiliyor.
Dilek Akşen