Son dönemde dünyada ve ülkemizde artan sosyal medya kullanımı vatandaşların günlük zamanının en çok harcadığı şey haline geldi. Öyle ki yaş, kent ve çeşitli sosyal çevrelere göre değişiklik gösteren zaman nerdeyse en az 1 en çok 10 saat gibi bir zaman dilimini harcanmasına sebep oluyor. Son dönemde Türkiye gibi teknolojik gelişmelere hızlı adapte olan toplumlarda bu kullanımın daha da hızlı değiştiği görülüyor Öyle ki bundan 10 yıl önce yeni yeni çıkan sosyal medyalarda uygulamaları kullananların sayısı sadece gençler ve medya kullanımı iyi olanlar iken son 1 yılda bu kullanım hem yaş hem sosyal çevrede çok geniş bir alana yayıldı. Ülkemiz kentimiz de dahil her yerde son dönemde artan sosyal medya kullanım araçları da zamana göre değişiklik gösterdi. Örneğin ilk zamanlar sadece iletişim ve sosyal paylaşımlar için kullanılan bu uygulamalar zamanlar daha farklı amaçlarla da kullanılmaya başlandı. Örneğin alışveriş, içerik üretimi, reklam mecraları, tanışma planları, arkadaş edinme gibi bir çok farklı amaçla da kullanılıyor.
Arzu Baladur