Ardahan'dan başlayan ve Çanakkale il sınırına dayanan TANAP projesi ile Avrupa'ya geçecek doğalgazı taşıyacak borular ise tamamen yerli üretim ile elde ediliyor. TANAP Demiryolu ile Hatay Osmaniye'de bulunan Toprakkale İstasyonundan tren vagonlarına yüklenen borular, Bandırma Limanına ulaştı.
Bandırma Limanı'nda başlayan çalışmalarla tırlara yüklenen borular Gönen'in Ilıcak kırsal mahallesi yakınlarına kurulan lojistik alanına naklediliyor. 68 kilometrelik hat için yapılacak çalışmaların 6 ay süreceğini belirten Arkas Lojistik TANAP Operasyon Şefi Ersan Arslanyılmaz, boyları 10-14 metre arasında değişen boruların Tosçelik'in Osmaniye'deki fabrikasında yerli üretimle imal edildiğini söyledi. Kars'ın Posof ilçesinden başlayan hat çalışmalarının Çanakkale'de ikiye ayrılarak Bulgaristan ve Yunanistan üzerinden iki ayrı hat halinde devam edeceğini ifade eden Arslanyılmaz, "Bu proje Azerbaycan doğalgazın Türkiye üzerinden Avrupa'ya ulaştırılmasını sağlıyor. Toplam uzunluğu bin 850 kilometre. Bunun 19 kilometresi Marmara Denizi'nin altından geçecek. Boru çekmeye Ardahan'dan başladık. Ardahan, Kars, Erzincan, Sivas, Yozgat-Yerköy, Kırıkkale, Ankara, Eskişehir, Bursa-Mustafakemalpaşa ve şimdi de Bandırma'dayız. Burada da yaklaşık 68 kilometre boru sevkıyatımız var. Günde 15-20 tır sevkıyat yapabiliyoruz ve her tırla 2 boru sevk edebiliyoruz" dedi. TANAP boru hattının boruları yerli üretimle temin edilirken, dirsek kısımları ile Marmara Denizi altından geçecek korozyona dayanıklı boruların ise Çin'den ithal edileceği öğrenildi.
Kaynak: İHA