Çanakkale Belediyesi tarafından yapılan açıklama ve bilgilendirmelerde su kesintilerinin yapılacağı mahalle ve sokaklar konusunda gerekli bilgiler abonelere duyurulurken, kesintilerin saatleri de belirtilerek vatandaşların mağdur olmamak için gerekli tedbirleri alması isteniyor. Ancak vatandaşlar kesintiler konusunda ne kadar tedbir alırlarsa alsınlar gün içerisinde mağduriyet yaşadıklarını belirtiyorlar. Ayrıca resmi internet sitesi ve sosyal medya üzerinden yapılan açıklamaları takip edemediklerini belirterek, kesintilerden haberlerinin olmadığını iddia ediyorlar.

Birçok vatandaş uzun süren kesintiler nedeniyle ev ve işyerlerindeki işlerinin aksadığını, gün içerisinde kesilmesinden dolayı zarara uğradığını dile getirerek, yetkililerin bir an önce sorunu düzeltmelerini, bu kadar sık kesinti yaparak halkı mağdur etmemeleri gerektiğini belirtiyor.  Kesintiler sırasında acil su ihtiyaçlarını buldukları su kaynaklarından bidonlarla karşılamaya çalışan vatandaşlar, kışın soğuk günlerinde su kaynakları önünde uzun kuyruklar oluşturuyor. Bu kadar mağduriyetin üzerine faturalardaki yüksek rakamlar eklenince tepkiler ve şikayetler kaçınılmaz oluyor.

Su Yok ,Fatura Çok
Sular kesilip geldikten sonra musluklardan bir süreliğine de olsa çamurlu su aktığını belirten Hanife Ekinci, çamaşırlarını, bulaşıklarını yıkarken bu durumdan dolayı sıkıntı yaşadıklarını, makinelerine de zarar geldiğini söylüyor. Bazı günler suların akşamdan kesilip sabah hala gelmediğini,işlerini su kesintilerine göre ayarlamak zorunda kaldıklarını dile getiriyor. Yıllardır Türkiye’nin doğu illerinde yaşadığını ve oralardan dolayı su kesintilerine ve mağduriyete alışkın olduğunu ifade eden Ekinci; ‘’Vatandaşın suyunu kesiyorlar ama iş faturalara geldiğinde hemen ödensin istiyorlar. Kullanabildiğimiz su miktarı ortada, su yok ki faturası gelsin ama vergilerle faturayı yükseltip bize o şekilde gönderiyorlar. Su yok, fatura çok’’ şeklinde konuştu.

Su kesintilerinin her mevsim farklı mağduriyet alanları yarattığını söyleyen Serkan Sezen ise, yaz aylarında suların kesilmesinin insanları daha çok sıcaktan, terlemeden dolayı rahatsız ettiğini, kış aylarında kesilen suların ise işlerinin aksamasından dolayı mağdur ettiğini belirtti. Sezen konuşmasına şu şekilde devam etti: ‘’ Bazı zamanlar gece yatmadan sular kesiliyor, sabaha suyun geldiğini görerek uyanmayı diliyoruz. Çoğunlukla sabah gelmemiş oluyor, önceden öğrenip tedbirimizi alabildiysek, kovalara ayırdığımız sudan kullanıyoruz, habersizsek o gün evden nasıl çıktığımızı bilemiyoruz. Evden çıkarken muslukları kontrol edip öyle çıkmak alışkanlık haline geldi, kesik olsa da olmasa da elimiz alıştı.’’

Soğukta Çeşme Başında Su Kuyruğu
Üniversite öğrencisi olduğunu belirten Ertuğrul Kurt ise, yaz aylarında memleketine döndüğünü, öğrenci evinin 3 ay boyunca kullanılmamasına rağmen fatura gönderildiğini, buna rağmen hizmet kalitesinin sıfır olduğunu söylüyor. O kadar fatura gönderip halkı mağdur etmenin acımasızlık olduğunu dile getiren Kurt, gelen faturaları inceleyerek ödediğini söyledi. Bilinçli tüketici olmaya önem gösterdiğini ifade eden Kurt; ‘’18 tl lik kullanım bedeline bir çok vergi eklenerek fatura 50tl ye çıkarılmış. Vergiler çok fazla yansıyor, bakım ücreti ekleniyor. Bizler zaten bakım ve onarım çalışmalarından sürekli mağduruz. Tabiki çalışmalar olacak, olmalı da. Ancak bu kadar sık kesinti yapıp adına bakım ve onarım çalışması diyorsanız ve bir de faturaya bunu yansıtıyorsanız vatandaş bunu kabul etmez. Önceden bildiriliyor, hangi sokakta, ne zaman kesileceği söyleniyor ancak verilen saatlerde geldiğini pek görmedik. Verilen saatten erken geldiği de oluyor ama genellikle geç kalıyor. Okula gideceğim zaman bildirilen saatlere göre kendimi ayarlıyorsam her seferinde geç kalıyorum.  Şimdi de çeşme başında kuyruğa girdik,bu soğukta su bekliyoruz’’ diye konuştu.

Suların kesileceğinden haberdar olmadığını belirten Selime Serik ise, vatandaşlara medya üzerinden bildirim yapıldığını ifade ederek şu şekilde konuştu: ‘’Çocuklar televizyondan, internetten görürlerse haber veriyorlar. Eskiden yaptığımız gibi evdeki kapkacağı, kovaları, leğenleri dolduruyorum. Onlar haber vermezlerse susuz kalıyorum. Çok fazla kesiliyor, makine çalıştırıyorum su yok, temizlik yapmaya çalışsak su yok. Sular olmadı mı işler hep yarım.’’

Millet Hizmet Görmemiş Ki Hizmet İsteyecek
Suların kesilmesinin, halkın mağdur edilmesinin ve karşılığında faturaların yüksek gelmesinin üzerinde durulacak önemli bir konu olduğuna dikkat çeken Dursun Cengiz, öncelikle milletin zihniyetinin değişmesi gerektiğine değindi. Bu zamana kadar kaliteli hizmet almaya alışmamış halkı mağdur ederken rahat davranıldığını belirten Cengiz konuyla ilgili şunları söyledi: ‘’Millet hizmet görecek ki hizmetin ne olduğunu bilecek. Şu ana kadar kaliteli hizmet almaya alışmadığımız için mağdur edildiğimizde sesimizi çıkarmıyoruz, hakkımızı istemiyoruz, almak için uğraşmıyoruz. Bizlere ne verirlerse onunla yetinip, daha fazla sıkıntı çekmediğimiz için şükrediyoruz. Milletin zihniyeti değişecek ki, hizmet verenlerden hakkımız olan hizmeti alabilelim. Tüm bu olumsuzluklara rağmen, yaşattıkları sıkıntılara rağmen gelen faturalarımızı sesimizi çıkarmadan ödüyoruz. Hizmeti eksik olan bir kurumun yüksek faturasını neden itirazsız ödüyoruz?’’

Sokaklarında sular kesik olduğu için işlerini yapamadığını belirten ve bahçesinde zaman geçirmeye çalışan Ayşe Güner ise; ‘’Anons ederlerse tedbirimizi alırız ama anons etmiyorlar. Evde yapacak işlerim vardı, yapamadım. Ben de vakit geçsin diye bahçeye çıktım. Bir de akşamdan kesildi sular, arada kontrol ediyoruz sular geldi mi diye, o sıra açık unutunca ev mahvoluyor. Bu sefer suyun geldiğine sevinemiyoruz’’dedi.
 
Dilber Koyuncu
 


Kaynak: Haber Merkezi