Çanakkalelilerin yıllardır hayalini kurduğu ve Çanakkale Boğazı üzerinde yapılacak köprüde önemli bir adım daha atıldı. Dün yapılan ihalede dünya devleri yarıştı. İhale sonucunu Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, açıkladı.
1915 Çanakkale Köprüsü ve çevre yolları ihalesi ile ilgili açıklamalarda bulunan Bakan Arslan, "Birçok firma teklifini verdi. Onlar ne tür bir projeye teklif verdiğini biliyor. Çanakkale Köprüsü dünyanın en büyük köprüsü olacak.11'i yabancı 13'ü yerli olmak üzere 4 grup tekliflerini verdi. Köprü için Daelim-Limak-SK-Yapı Merkezi; İhi-Itochu-Join-Makyol-Nurol-Japan Expressway; Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-CRBCc teklif verdi. Tekliflerin içinde dünyadan çok önemli 13 finans kuruluşu bu köprüyü detekleyebileceklerini anlatan mektupları içeriyor." dedi.
ŞİRKETLERİN VERDİĞİ TEKLİFLER;
Bu 4 grubun teklif bedelini ve önerdikleri 5,5 yıllık yapım süresi de dahil yapım artı işletme süresini açıklayan Bakan Arslan; 1. Grup olan Daelim-Limak-SK-Yapı Merkezi çalışması sonucu 10 milyar 354 milyon 576 bin 202 TL, 5,5 yıllık yapım süresine dahil toplam teklif ettiği sürenin 16 yıl 2 ay 12 gün olduğu, 2. Grup İhi-Itochu-Join-Makyol-Nurol-Japan Expressway toplam yatırım bedeli 10 milyar 494 milyon 575 bin 500 Türk lirası ve 5,5 yıllık yapım süresine dahil toplam teklif ettiği sürenin 17 yıl 10 ay 24 gün olduğunu ifade etti.
3. Grup Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-CRBC toplam yatırım bedeli olarak 10 milyar 324 milyon Türk lirası teklifte bulunurken 5,5 yıllık yapım süresine dahil toplam teklif ettiği sürenin 18 yıl 8 ay 19 gün olduğunu belirten Arslan, 4. Grup İC İçtaş-Astaldi toplam yatırım bedeli olarak 11 milyar 575 milyon 960 bin TL teklifte bulunduğu ve 5,5 yıllık yapım süresine dahil toplam teklif ettiği sürenin 18 yıl 5 ay 15 gün olduğunu ifade etti.
Bakan Arslan konuşmasına şöyle devam etti; "Şu an için en kısa süreyi veren birinci grup yani ihaleyi Daelim-Limak-SK-Yapı Merkezi OGG kazandı. Teklif ve ayrıntılı çalışmaları bitirdikten imzalayacağız. Teknik yeterlilikleri ayrıntılardan sonra teknik olarak incelendikten sonra en kısa süreyi vereni sözleşmeye davet edeceğiz. Endüstri ve sanayinin gelişmesi adına bu projeleri çok çok önemsiyoruz. Sadece bölgesel kalkınma değil, ülkemizin kalkınması için çok önemli projeler. 15 firmanın 4 grup olarak teklif vermesi bizi memnun ediyor." dedi.
2023'TE AÇILMASI PLANLANIYOR
Çanakkale Köprüsü, 2 bin 23 metre orta açıklıkla dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprü ayakları arasındaki mesafe 2 bin 23 metre olacak. Köprü üzerinde 2x3 taşıt şeridi bulunacak. Köprünün Cumhuriyet'in 100'üncü yılı olan 2023 yılında açılması planlanıyor.
Marmara Otoyol Ringi, Osmangazi Köprüsü'nün yer aldığı İstanbul- İzmir Otoyolu, 3. köprünün yer aldığı Kuzey Marmara Otoyolu ve Kınalı-Tekirdağ Çanakkale- BalıkesirOtoyolu projelerinin gerçekleştirilmesiyle hayata geçirilecek. Ring projesi, Çanakkale Boğazı'na kurulacak köprüyle tamamlanacak.
Marmara Otoyol Ringi'nin iki ayağı İstanbul-İzmir ve Kuzey Marmara otoyollarının yapımı sürüyor. Projenin üçüncü ayağı Kınalı- Tekirdağ Çanakkale- Balıkesir Otoyolu olacak.
YAP-İŞLET-DEVRET MODELİ
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü'nce Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü dahil) kesimi, yap-işlet-devret modeli kapsamında ihale ediliyor.
Söz konusu kesimin, belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde finansmanı, projelendirilmesi, yapımı, işletilmesi, işletme süresi boyunca her türlü bakımı, onarımı gerçekleştirilecek, sözleşme süresi sonunda ise otoyolun her türlü borç ve taahhütlerden arınmış şekilde, bakımlı, çalışır, kullanılabilir durumda ve bedelsiz olarak Karayolları Genel Müdürlüğü'ne devredilecek.
Kaynak: İHA