Çanakkale şehir merkezini ikiye bölen Sarıçay üzerinde yapımı devam eden 4. Köprüde sona yaklaşılıyor. Köprünün yolu oluşturacak tabliyeler yerleştirilmeye başlandı. Köprünün yerel seçimlerden önce hizmete girmesi hedefleniyor. Çanakkale’nin trafiği de büyük ölçüde rahatlatacak olan bu köprü, Çanakkale’nin son zamanlardaki en faydalı projesi olacak.

 

Atikhisar barajından gelip Çanakkale Boğazı’na akan Sarıçay, ulaşımı engelleyen faktörlerin başından geliyor. İstanbul boğazı gibi Çanakkale’nin trafiğinin zor geçiş noktası olan Sarıçay üzerine şimdiye kadar üç köprü yapıldı. İnönü caddesi, Atatürk caddesi ve Troya caddesi üzerindeki köprüler ile kentin her iki yakasının ulaşımı birleştiriliyor. Çanakkale hızla gelişince bu köprülerin yetmediği görüldü.

Özelikle şehrin cezaevi bölgesine ve diğer taraftan da havaalanı bölgesine kayması ile bu bölgedeki trafik de Troya caddesi ve köprüsünde yapılmak zorunda kalındı. Bu bölgelerde yaşayan vatandaşların çayın bir tarafına geçmesi için Truva köprüsünü kullanmak zorunda kalıyor. Bu da hem Truva köprüsünde hem de buradaki yolda yoğunluk oluşturuyor.

 

KÖPRÜYÜ İLK GAZETEMİZ GÜNDEME TAŞIDI

Sanayi bölgesi ve cezaevi civarında hızla gelişen konutlarda yaşayan vatandaşlar, Adliye, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi ve bu bölgedeki yerlere gitmek için aşağıya gelip Truva köprüsünden geçip yine havaalanı yanındaki yola girip gidiyordu. Bu da hem zaman hem de yakıt kaybına yol açıyordu. Aynı şekilde ters istikamette giden vatandaşlar için de durum aynıydı. Vatandaşlar Havaalanı yanından karşıdaki sanayi bölgesine bir köprü yapılması isteğini ilk gazete olarak dile getirmiştik. Bu haberimizden sonra Çanakkale Belediyesi buraya bir köprü yapılabileceğini belediye meclisinde dile getirdi fakat devamını getirmedi.

TABLİYELER KONULUYOR

Bunun üzerine Devlet Su İşleri (DSİ) geçen burada köprü yapılması için çalışma başlattı. İlahesi yapıldı. Bölgeye demirler getirildi ve demirler bağlandıktan sonra aylarca bekletildi. Vatandaşların sık sık dile getirmesi üzerine çalışma geçen yıl Eylül ayında başladı. Daha sonra köprüde çalışmalar hızlandı. Çay yatağı kazıldı ve kazıklar çakıldı. Bir süre önce de köprünün ayakları dikildi. Köprünün yerel seçimlerden önce bitirilmesi için çalışmalar hızlandı. Geçen haftadan itibaren köprünün son zor bölümü olan tabliyeler konuluyor. Tabliyeler konulduktan sonra sadece üstü asfaltlanacak ve yollarla bağlantısı yapılacak. Bu işlemin de bir iki hafta süreceği belirtiliyor.  

 

TRAFİĞİ RAHATLATACAK

4. Köprü DSİ tarafından yapılıyor. Köprünün konumlanacağı toplam uzunluk 2.350 metre olacak. Bitince trafiği ahatlatacak, yeni gelişen bölgelere ulaşım daha kolay olacak. Bu köprü alternatif bir ana arter olacak. Şehri, Esenler ve yeni gelişen Tekzen bölgesi ile bağlayacak.

Öte yandan köprünün bağlanacağı havaalanı yanındaki yolda da çalışmalar bitmiş. Havaalanı yanındaki yol çift şerit olacak. Bir şeridi tamamen bitmiş ve asfaltlanmış. Diğer şeridin de alt yapısı bitmiş ve asfaltlanması bekleniyor.

Çift şeritli yol havaalanı kapısındaki kavşağa bağlanıyor. Aynı şekilde Sanayi bölgesinde de çalışma yapılacak. Bu çalışmalar çerçevesinde cezaevi bölgesindeki ve sanayi bölgesindeki vatandaşlar, üniversiteye, adliyeye, kepeze ve bu bölgeye gitmek istediği zaman Troya caddesine girmeden buradan transit geçecek ve şehir içindeki trafik de rahatlamış olacak.

ÇAYIN ISLAHI YAPILMASI GEREKİYOR

Bilindiği gibi Sarıçay’ın Çanakkale Boğazı’ndan Troya köprüsüne kadar olan havzada ıslah çalışması yapılmış. Troya köprüsü ile yeni yapılan 4. Köprü arasındaki bölge ise olduğu gibi duruyor. Adeta bataklık ve çöplük gibi duran bu alanın da köprü ile beraber ıslah edilmesi gerekiyor. Ayrıca burada çevre düzenlenmesi de yapılması gerekiyor.

 

Mehmet Güler