Aylardır bir birbirlerine sataşmadan seçim çalışması yapan Çanakkale Belediye Başkan Adayları, sandıkların kurulmasına birkaç gün kala, sosyal medya üzerinden videolu savaşa başladı. Şimdi adaylar belli hesaplar üzerinden paylaştığı ve kısa videolar olarak adlandırılan Reels görüntülerle algı operasyonu yapıyor. 

 

Aylardır süren seçim çalışmasının sonuna doğru yaklaşıyoruz. 31 Mart Yerel seçimleri bu hafta sonu yapılacak. Bugüne gelene kadar aday adaylık süreci başladı. Daha sonra çok sayıda aday içinde adaylar belirlendi. Yaklaşık 3 ay önce belli olan adaylar seçim çalışmasına yavaş tempo ile başladı.

 

Adaylar sadece ziyaretler yaptılar. Dernekler, odalar gibi çalışmalarla oy toplamaya başladı. Seçimler yaklaştıkça bir vites daha yükseltip bu sefer projelerini bir bir açıkladılar. Bu süre içinde de vatandaşlar adayların projelerini değerlendirdi. Projelerin hayata geçirilip geçirilmeyeceği de eleştiri konusu oldu. Eleştiri konusu olan bir diğer konu ise projelerin gerçekçi olup olmadığı.

ANKETLER PİYASAYA DÜRÜLDÜ

Geçen süre içinde Çanakkale Belediyesi’nin adayları hiç bir birlerini eleştirmedi. Bir birleri hakkında söz söylemedi ve bir birlerinin projelerini bile eleştirmedi. Hatta çok iyi geçindiler, devamında da bazı kuruluşların organizasyonlarında birlikte vatandaşların karşısına çıktılar, kanka görüntüsü verdiler. Buralarda projelerini açıkladılar, kent için neler yapabileceklerini vatandaşlara anlattılar. Bir süre sonra adayların yaptırdığı anketler piyasaya çıktı. Anketler üzerinden algı oluşturuldu. Her adayın desteği ile yapılan anketlerde kendilerinin farkla kazandığı gösterildi.

SEÇİME BİRKAÇ GÜN KALA SAVAŞ BAŞLADI

Adayların anket savaşlarından sonra video savaşları başladı. Seçime son bir hafta kala belli hesaplar üzerinden sosyal medyada algı operasyonu başladı. Adayların ekipleri tarafından hazırlanan Reels adı verilen kısa videolar, sosyal medya hesapları üzerinden sponsorlu paylaşılıyor. Sosyal medya hesaplarına ödenen para ile paylaşılan videolar, rakipleri eleştiren görüntüler ve sesler içeriyor. Adaylar bu videolarla özellikle kararsız olan seçmenin oyu kazanılmaya çalışılıyor. Ziyaretlerde, halka açık yerlerde ve basına çıktıkları canlı yayınlarda bir birlerini eleştirmeyen adayların, sosyal medya hesapları üzerinden algı oluşturması dikkat çekiyor. Şimdi Çanakkale’de anketlerden daha çok bu videolar konuşuluyor. Bu videoların da ne kadar etkili olacağı ise Pazar akşamı sandıkların açılması ile belli olacak.

Mehmet Güler