Çanakkale’de yıllardır eğitim veren İsmail Kaymak Koleji, verdiği eğitimle markalaşmış bir okul. Çanakkale'de öğrencilerin akademik, sanatsal ve toplumsal yönlerden ulusal ve uluslararası normlarda, bilgi toplumunun gereğine uygun bireyler olarak yetişmelerini sağlamak ve çağdaş eğitim anlayışlarındaki gelişmeleri izlemeyi, sürdürmeyi ve sürekli öğrenmeyi ilke edinmiş bir eğitim kurumu olma vizyonuyla ön plana çıkıyor. Özel İsmail Kaymak Eğitim Kurumları Kurucusu İsmail Kaymak da bu başarısı ile eğitimde markalaştı. Kaymak, bu başarıya nasıl ulaştığı, hayatı, okulun kuruluş öyküsü ve bu zamana kadar elde edilen başarılara yönelik Boğaz Medya'ya açıklamalarda bulundu.

 

Konuşmasına kendisinden bahsederek başlayan Kaymak, "1945 yılında Bayramiç ilçesinde doğdum. Burada okul yoktu, Gazi Dedem benim hafız olmamı istiyordu, babamda öğretmen olmamı istiyordu. Ben öğretmen olmak istiyordum. Kendi köyümüzde olmadığı için okul, Çan'ın Çaltıkara köyünde 4'üncü sınıfa kadar üç öğretmen değiştirerek 3'üncü sınıfa geldik. Oradan 4'üncü sınıfta köyümüze 3 kilometre yakınındaki köye geldim. 4'üncü sınıftada 3 tane öğretmen değiştirdim. Ondan sonra Bayramiç Hacıköyüne geldim. Orayı da bitirdikten sonra buraya Çanakkale ortaokuluna geldim. Ortaokulu 3 yıl bitirdikten sonra öğretmen okuluna geçtim. Öğretmen okulunda 3 yıl okudum. Burada ilk tayinim Yenice'nin Bağlı köyüne oldu.

 

"Neden? Köylere giderken, köylerin şive farkı vardı. Çocuklar benim konuşmalarıma gülüyorlardı. Vatandaşlarda benim konuşmalarıma gülüyorlardı. Bu benim çok gücüme gidiyordu. Daha ilkokulda okul yapmayı kendi kendime karar verdim. Hatta öğretmen okuluna gelince, yazılıyı kazandık, sözlüye gideceğiz, dedem dedi ki, 4,5 yıl hizmet var. Ben torunuma dayanamam dedi. Ben gündüze okutacağım dedi. O üç köyde çok acılar çektim. Birinci yıl gene 3 tane öğretmen. Sonra 4'te üç öğretmen değiştirdim. Daha sonra Hacıköyünde 5'i bitirdim.

 

Oralarda eğitim nasıl oluyor? Ne gibi şeyler isteniyor? Oralarda öğleye kadar ders, öğleden sonra çocuklar kabiliyeti yönünde yönlendiriliyor. İlkokul öğretmenliği çok önemlidir

 

İLKOKUL ÖĞRETMENLİĞİNDE ÇOK FAYDALI OLDUM

 

O bir başka seviye. En faydalı olduğum dönem, ilkokul öğretmenliğiydi. Mevlana şöyle diyor: Sev seni seveni insan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise. Mısır'a sultan o zaman çok büyük bir insan. Namık Kemal'de diyor ki 'Vuranın karşısında da vur kırıl ama boyun eğme diyor. Bunun yanında da bpyun eğmedik ama 3 defa sürgün yedim ben. Yapamadığım tek şey Çavuşlu Kalkımlı Koopartifini canlandırmıştım, şarap,i sirke, pekmez tesisleri yapacaktım, 78'de. Tek hayatta yapamadığım iş o oldu. Yapamadım. Ama siyasiler. Oaradan Yenice'ye sürdüler. Ama hiç kimseye boyun eğmedim.

Okulun üstünde çok amaçlı bir salon var. Hiçbir okulun böyle bir şeyi yok. Burada tiyatro yapılıyor. Burada halk oyunları yapılıyor" dedi.

 

İSMAİL KAYMAK KİMDİR?

 

İsmail Kaymak, 1945 yılında esnaf bir ailenin çocuğu olarak, Çanakkale’nin Bayramiç ilçesinde doğmuştur. Gazi bir dedenin torunudur ve küçük yaşlardan itibaren cumhuriyet, Atatürkçülük gibi kavramlarla yoğrulur. Dedesinden aldığı adını, onun gibi topluma hizmet ederek taşımayı ise çocukluk yıllarındaki hedeflerinin temeli olarak görür.

 

Bulunduğu köyde okul olmadığından ilköğrenimini üç farklı yerleşim biriminde bulunan okullarda sürdürür. İlkokul öğrenimi sıralarında yaşadığı bu eğitim mücadelesi, ileriki yıllarda kuracağı okulun, kaliteli eğitim- öğretim idealinin oluşmasını sağlar.

Çanakkale Öğretmen Okulu’ndaki öğreniminin ardından, 1988’de Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi eğitim ön lisans programını tamamlar. Milli Eğitim’e bağlı çeşitli kurumlarda ilkokul öğretmeni olarak 28 yıl görev yapan İsmail Kaymak’ın öğretmenliğin yanı sıra köy kalkınma kooperatiflerinde başkanlıkları, mandıracılık, ziraat ve hayvancılığa yönelik çeşitli faaliyetleri, oluşturduğu ticari ilişkiler, okul sıralarında kendine verdiği sözü gerçekleştirmesini sağlar. 1996 yılında başladığı okul inşaatını, 2004 yılında tamamlayarak hedefine ulaşır.

 

Atatürk ilke ve devrimleri yolunda çağdaş, dürüst, demokratik, toplumsal nitelikli, özgür düşünen duyarlı bireyler yetiştirmek üzere okulunun kapılarını açar. Okulunda maddi olanakları yetersiz ancak başarılı olan öğrencilere, şehit çocuklarına da burs vererek onlara öğrenim imkânı tanır.

 

Mine Yel

Foto: BHA