ÇTSO Yönetim Kurulu Üyesi Ali Deniz, Coğrafi İşaretli Ürünleriyle Adından Söz Ettiren Çanakkale İçin Net Konuştu;
Türkiye’nin Gözbebeği Çanakkale!
Çanakkale’nin tarihsel ve kültürel zenginliklerinin yanı sıra; doğal kaynakları, verimli toprakları, uygun iklim koşulları ile tarım faaliyetleri ve ürün çeşitliliğiyle üretimde fark yarattığına dikkat çeken Ali Deniz, ÇTSO üyelerinin ülke ekonomisine katkısının her geçen gün daha da arttığını vurguladı.
“Çanakkale’nin 15 Coğrafi İşaretli Ürününün 14’ü Tarımsal Değerlerinden Oluşuyor”
ÇTSO Yönetim Kurulu üyesi Deniz, “Gıda ve tarım alanında tescillenmiş ve faaliyet alanı çerçevesinde odamızca da destek verilen 14 coğrafi işaretli ürünümüz bulunmaktadır. Bunlar; Bayramiç Beyazı (Türkiye’nin AB’den coğrafi işaret tescili alan 6. ürünü), Bayramiç Elması, Bayramiç Tahin Helvası, Bozcaada Çavuş Üzümü, Çanakkale Domatesi, Ezine Peyniri (Türkiye’nin AB’den coğrafi işaret tescili alan 18. ürünü), Lâpseki Şeftalisi, Geyikli Zeytinyağı, Bayramiç Zeytinyağı, Yenice Kırmızı Biberi, Biga Peynir Tatlısı, Biga Pirinci, Işıkeli Nohut Kahvesi ve Gelibolu Peynir Helvasıdır” diyerek, Çanakkale’nin marka değerlerine dikkat çekti.
“DOĞAL GÜZELLİKLERİ KORUYARAK, ÜRETMEYE DEVAM”
Çanakkale’nin, marka değeri günden güne artan ürünlerinin coğrafi işaret alarak tescillendiğini anımsatan İşadamı Ali Deniz: “Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası olarak; ilimizin marka değerlerini korumak ve geliştirmek, üyelerimizin rekabet gücünü artırmak için de var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz. Çanakkale tüm doğal güzelliklerini koruyarak üretmeyi, ülke ekonomisine katkı sunmayı sürdürecektir” çıkışına imza attı.
Çanakkale’nin marka değerleriyle, ülke ekonomisine katkısına dikkat çeken isim ÇTSO Yönetim Kurulu üyesi Ali Deniz oldu.
İşadamı Deniz, tarihsel ve kültürel zenginliklerinin yanı sıra; doğal kaynakları, verimli toprakları, uygun iklim koşulları ile tarım faaliyetleri ve ürün çeşitliliğiyle üretimde fark yarattığına dikkat çekti.
ÇTSO üyelerinin ülke ekonomisine katkısının her geçen gün daha da arttığını vurgulayan Deniz, şöyle dedi; “15 COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNÜNÜN 14’Ü TARIMSAL DEĞERLERİNDEN OLUŞUYOR”
ÇTSO Yönetim Kurulu üyesi Ali Deniz, detaylar verdi, Çanakkale’nin marka değerlerinden övgü ile söz etti.
“Gıda ve tarım alanında tescillenmiş ve faaliyet alanı çerçevesinde odamızca da destek verilen 14 coğrafi işaretli ürünümüz bulunmaktadır.
Bunlar; Bayramiç Beyazı (Türkiye’nin AB’den coğrafi işaret tescili alan 6. Ürünü) , Bayramiç Elması, Bayramiç Tahin Helvası, Bozcaada Çavuş Üzümü, Çanakkale Domatesi, Ezine Peyniri (Türkiye’nin AB’den coğrafi işaret tescili alan 18. ürünü), Lâpseki Şeftalisi, Geyikli Zeytinyağı, Bayramiç Zeytinyağı, Yenice Kırmızı Biberi, Biga Peynir Tatlısı, Biga Pirinci, Işıkeli Nohut Kahvesi ve Gelibolu Peynir Helvasıdır” diyerek, Çanakkale’nin marka değerlerine dikkat çekti.
Zeytin ve zeytinyağı üretiminde, Çanakkale’nin bir zeytin ürünleri üssüne dönüştüğüne de dikkat çeken İşadamı Ali Deniz; “Zeytincilik konusunda önemli bir üretim kapasitesine sahip olmasının yanı sıra, Çanakkale aynı zamanda yüksek kaliteli zeytinyağı üretimi ile de öne çıkmakta.
Tarım sektöründe, buğday, arpa, mısır, şeker pancarı gibi tahıl ürünleri de yaygın olarak yetiştirilmekte.
ŞEFTALİ ÜRETİM MERKEZİYİZ
Çanakkale'nin verimli topraklarında meyve yetiştiriciliği oldukça gelişmiştir. Şeftali üretiminde Mersin’den sonra ikinci büyük üretim merkezi konumundadır. Elma, nar, kayısı ve üzüm gibi meyveler, bölgenin tarımsal üretiminin önemli bir kısmını oluşturuyor” ifadelerini kullandı.
ÇTSO Yönetim Kurulu üyesi Deniz, ülkemizde üretilen domatesin %5'inin Çanakkale’de üretildiğinin altını çizdi. Çanakkale’nin marka değerlerini şöyle sıraladı;
“Ezine Peynirimiz, Türkiye’nin AB’den coğrafi işaret tescili alan 18. ürünüdür. Ezine Peyniri, üretim bölgesini kapsayan coğrafi sınırında bulunan doğal endemik bitki örtüsü, iklimi ve su kaynakları ile beslenen koyun, keçi ve ineklerden elde edilen sütlerin mevsimine göre belli oranlarında karıştırılmasıyla üretilen tam yağlı peynirdir.
ÜRETİCİMİZİN ON PARMAĞINDA ON MARİFET
İlimiz hayvancılık sektöründe de önemli bir potansiyele sahiptir. Diyebiliriz ki, üreticimizin on parmağında, on marifet.
Özellikle küçükbaş hayvancılık yaygın olarak yapılmakta. Bunun yanı sıra büyükbaş hayvancılık da gelişmekte olup, Çanakkale’de sütün yanı sıra et üretimi de yapılmakta.”
Cumhuriyetin önsözünün yazıldığı, manevi başkent Çanakkale’nin, gıda işleme sektöründe önemli bir üretim merkezi olma yolunda ilerlediğini de sözlerine ekleyen İşadamı Deniz;
“Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası’nın girişimi olan Ezine Gıda İhtisas Organize Sanayi Bölgesi bugün % 100'e yakın bir doluluk oranı yakalamıştır. Üretime katkıları ile birlikte istihdam oranında gözle görülük bir artış ve kalıcı iş imkânı sağlayacaktır.
Tüzel kişiliğini kazanmış olan Ayvacık Tarıma Dayalı Jeotermal Sera İhtisas Organize Sanayi Bölgesinde yıllık 65 bin ton üretim hedeflenmektedir” dedi.
ÇTSO ÜYESİ ÜRETİCİLERİMİZ, ÜLKE EKONOMİSİNE KATKI SUNUYOR
Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası’nın tarım ve gıda sektöründeki üye profilinin, teknolojiye yatırım yaparak daha verimli ve sürdürülebilir olma yolunda ilerlediğini sözlerine ekleyen Deniz;
“Bu noktada, aktif 50 ihracatçı firma ile yılda yaklaşık 150 milyon dolar ihracat yapmaktadır.
İhracat yapılan başlıca ülkeler: Almanya, Hollanda, Birleşik Krallık, Rusya ve Orta Doğu ülkeleridir. Potansiyel ihracatçılarımız da mevcut olup uluslararası standartları yakalamak için çalışmaktadır.
Tarım ve gıda sektörü, Çanakkale'nin toplam gayrisafi yurtiçi hasılasının (GSYİH) %35’ini oluşturmaktadır. Bölgede, tarım sektöründe 30.000 kayıtlı çiftçi faaliyet göstermektedir. Bunların yaklaşık % 60’ı aile işletmelerinden oluşmaktadır” diye konuştu.
ÇTSO Yönetim Kurulu üyesi Ali Deniz, Türkiye’nin toplam tarım ihracatına % 4 oranında katkı sağlayan Çanakkale’nin, Ezine ve Ayvacık OSB’lerin faaliyete geçmesi ile bu katkısının daha da artacağına dikkat çekti, şunları söyledi;
“Gıda ve tarım sektörünün geleceği, yenilikçi üretim teknikleri, sürdürülebilirlik ve gıda güvenliği gibi faktörlerle şekillenecektir. Üyelerimiz hem iç pazar hem de dış pazar için kaliteli ve güvenilir ürünler sunmaya devam edecek, bu sayede sektörün güçlü konumunu koruyacaktır. Odamız da bu konuda eğitime yönelik çalışmalarını, lobicilik faaliyetlerini artırarak bilinçli bir üretim sürecini desteklemeye devam edecektir.”
“DOĞAL GÜZELLİKLERİ KORUYARAK, ÜRETMEYE DEVAM”
Çanakkale’nin, marka değeri günden güne artan ürünlerinin, coğrafi işaret alarak tescillendiğini anımsatan İşadamı Ali Deniz:
“Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası olarak; ilimizin marka değerlerini korumak ve geliştirmek gibi, üyelerimizin rekabet gücünü artırmak için de var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz.
Çanakkale tüm doğal güzelliklerini koruyarak üretmeyi, ülke ekonomisine katkı sunmayı sürdürecektir” çıkışına imza attı.
Haber Merkezi