Geleceğin trendlerini öngörme konusundaki uzmanlığıyla tanınan Hollandalı trend duayeni Lidewij Edelkoort, İstanbul Halı İhracatçıları Birliği’nin davetiyle İstanbul’da düzenlenen CFE 2023 Carpet & Flooring Expo Fuarı’na geldi. Geleceğin tasarımları hakkında bir konuşma gerçekleştiren Lidewij Edelkoort, “Bu güzel ülkenin yarattığı tüm tasarımları gördüm. Giderek artan bir şekilde, iç mekân trendlerinin geleceği üzerine çalıştıkça daha fazla dokunsal, daha duyulara odaklı, renkli, daha çılgın, daha yaratıcı çeşitli fikirlerle dolu tarzları görüyorum. Gelecekte bu tasarımları kesin göreceğiz. Artık sadece beyaz bej iç mekanlar görmeyeceğiz. ” diye konuştu.
İstanbul Halı İhracatçıları Birliği (İHİB), Güneydoğu Anadolu Halı İhracatçıları Birliği
(GAHİB) ve TÜYAP tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Carpet & Flooring Expo Fuarı, moda ve tasarım sektöründe yaklaşık 45 yıllık deneyime sahip olan ve geleceğin trendlerini öngörme konusundaki uzmanlığıyla tanınan Hollandalı trend duayeni Lidewij Edelkoort’u ağırladı. Coca-Cola, Nissan, Camper, Siemens, Douwe Egberts, L'Oréal, Gucci gibi dünyanın önde gelen markaları ile de çalışmalar yapan Lidewij Edelkoort, İstanbul’da düzenlenen fuarda bir konuşma yaptı. Trendler konusunda medyumluk yapmadığını sadece çevresini ve dünyayı iyi izleyip gerekli elementleri topladığını ifade eden Lidewij Edelkoort, “İnsanların ruh halini, davranışlarını izleyip not ediyorum, toplumun gitmekte olduğu yönü önceden kestirmeye çalışıyorum. Elde ettiğim tüm verileri trend analizlerine yansıtıyor, senenin yarısını seyahat ederek geçiriyorum. En çok ilham aldığım şehirler olarak da Tokyo, Stockholm, New Delhi ve İstanbul’u sayabilirim.” ifadelerini kullandı.
‘DÜNYADAKİ SORUNLARI İYİLEŞTİRMEK İÇİN FIRSAT SAĞLIYOR’
Tüm fuarı gezdiğini, tüm tasarımların nabzını tuttuğunun altını çizen Lidewij Edelkoort, “Güzel ülkenin yarattığı tüm tasarımları gördük. Gördüklerim karşısında ne tepki vereceğimi bilemiyorum. ‘Gelecekte bunları kesin göreceğiz’ diyorum. Giderek artan bir şekilde, iç mekân trendlerinin geleceği üzerine çalıştıkça daha fazla dokunsal, daha duyulara odaklı, renkli, daha çılgın, daha yaratıcı çeşitli fikirlerle dolu tarzları görüyorum. Artık sadece beyaz bej iç mekanlar görmeyeceğiz. Aynı trendi kullanarak daha fazla tasarlayamayız. Trendler gelir, geldikleri gibi de giderler. O yüzden yakın gelecekte sonraki dönemler için elden gelen her şeyi yapmak gerekiyor. Belki de biraz daha farklı hayal ürünlerine, fantezi eklemek lazım. Çünkü estetik dediğimiz şey, güzellik dediğimiz şey, o renk dediğimiz şey bize aslında dünyadaki sorunları iyileştirmek için bir fırsat sağlar.” dedi.
Haber Merkezi