Çanakkale 'ye yapılan ve sosyolojik olarak çok etkili olan üç yatırım gerçekleştirilmiştir.

Çanakkale 'ye yapılan ve sosyolojik olarak çok etkili olan üç yatırım gerçekleştirilmiştir.
Birincisi, 1950'li yılların sonuna doğru... Adnan Menderes Hükümeti döneminde kurulan Çanakkale Seramik Fabrikalarıdır...
Bu fabrikaların kurulması için çok çalışan ve emek veren, kurucusu Rahmetli İbrahim Bodur'un dışında, siyaset kurumunun dışında iki şahsiyet daha vardır... Bunlar, dönemin Dış İşleri Bakanı ve Çanakkale Milletvekili Rahmetli Fatin Rüştü Zorlu ve yine, Çanakkale Milletvekili Rahmetli Tevfik İleri'dir... Bizim Çan İlçemizi köylükten çıkarıp şehir haline getiren süreç Seramik Fabrikalarının Çan İlçemizde kurulmasıdır... Bu fabrikalar, Çanakkale 'mizin markalaşmasına  büyük katkı sağlamışlardır...
İkincisi ise, Atikhisar Barajıdır...
Dönemin, Rahmetli Başbakanımız  Süleyman Demirel dönemi olduğunu hatırlatalım. Çanakkale' de, 1962 ve 1964 yıllarında şiddetli yağış sonucu, Sarıçay'ın kollarını oluşturan derelerden gelen sular şehir merkezine geldiğinde sel faciasına dönüştü... Bu selleri çıplak gözle görmüş bir kişi olarak suyun yıkım gücünü de gördüm... Çanakkale her zaman sel felaketiyle karşı karşıyaydı... Demirel Kabinesi'nin Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı, Çanakkale Milletvekili Rahmetli Refet Sezgin'in gayretli çalışmalarıyla Atikhisar Barajının temeli atıldı... 1975 yılında da, her şeyiyle bitti ve sulama işleviyle birlikte şimdi Çanakkale şehrinin  su ihtiyacını da karşılamaktadır...
Dönemin muhalefeti baraj bir patlarsa minare  boyu su gelecek, şehri denize dökecek... Barajı yapmaya ne lüzum vardı... Bunlar, Çanakkale düşmanı demişlerdi...
Şimdi, barajı korumak bizim için hayat memat meselesi... Çanakkale 'nin can damarı olan Atikhisar Barajı' nı topyekün korumak için her şeyi yapıyoruz...
Gelelim üçüncü yatırıma...
Çanakkale Boğaz Köprüsü...
Biz, İstanbul Boğaz Köprüsü'nün  yapılmasıyla Çanakkale' ye de bir boğaz köprüsü hayali kurduk... Diğer köprü yapıldığında, sıranın bize geldiğini zannettik;ama, yanılmışız... Yavuz Sultan Selim Köprüsü yapıldı... Tüp geçit yapıldı... Biz hep unutulduk... Sonra, bir şey oldu ve Çanakkale Boğaz Köprüsü gündeme geldi. Biz de çok sevindik... Rahmetli Özal döneminde, Çanakkale için köprü tartışmaları gündeme geldi... Dönemin Çanakkale Belediye Başkanı, Dostumuz, Rahmetli Orhan Uğur, bu işe önem verdi... Çok kamulaştırma istemeyen, Kilit ahir Goncasu mevkisinde, Sarıçay'ın denize döküldüğü yere ayaklar konmak suretiyle hep Sarıçay üzerinden giderek bir köprü inşasını gündeme getirdi... Sarıçay içine bir tabela koydu. Köprünün bir minyatürünü de yaya geçişler için Sarıçay üzerine kendisi yaptı... Onun vefatından sonra bu geçiş bir daha gündeme gelmedi... Benim 2004 seçimleri için teleferik geçişi projem dışında, yine boğaz geçişi için tüp geçiş teklifim vardı... Bu, Özbek Köyü Altı, Akbaş arasına üç tüp geçit yapılacaktı... İkisi araç geçişi için birisi de,  raylı sistem içindi... Bunu çok dillendirdim. Siyaset kurumu, sadece dinledi ve sustu... Sonra, köprünün şimdiki yerine yapılması kararlaştırıldı... Ben, buna karşı oldum. Gerekçe de, 1912 depremi gibi bir deprem olduğunda, fay  hattına on kilometre mesafede olan köprü ne duruma gelecektir... Bu bir sakınca oluşturur mu Sorularına cevap alamadık. Söylenen, dokuz şiddetine dayanıklı olacaktır, oldu... Benim bir itirazım da, biz fakir bir milletiz! Yapılan yatırımlar, çok fonksiyonlu olabilmeliydi... Bu köprü üzetinden raylı sistem de geçseydi;o zaman hiçbir şey demezdim... Ama, yatırım bu haliyle yapılmış oldu... Gece, açılışın yapılacağı gün öncesi, geçtiğim, Yarımada tarafından görünüşü çok muhteşem bir köprü... Bu gün açılışı yapılacak... Biz döviz dengemizi iyi yapabilseydim, köprü geçişi sadece otuz lira kadar olurdu... Çevre yoluyla birlikte elli liraya karşıya geçerdik... Şimdi, bütçemizin karşılaşmasının çok zor olduğu bir ücret politikasıyla karşı karşıyayız... Muhalefette bulunan arkadaşlarımız, dün Atikhisar için nasıl muhalefet edip şimdi savunuyorsa gelecekte de aynı durum olacaktır, derim. Bence, muhalefet tüm otobanları, tüp geçitleri ve köprü geçişlerinin borcunu ödeyip kamulaştıracağım ve  halka, bedava geçişler sağlıyacağım, politikaları  geliştirmeli... Seçim vaadi olarak bunları söyleyebilmeli...
Gelelim bu günkü açılışa...
Bence, köprü Çanakkale 'ye yapılan en büyük yatırımdır... Bu köprünün yapılması  işinde, siyasi irade gösteren Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan' a, Çanakkale 'de yaşayan bir fert olarak teşekkürlerimi iletirim...
Yine, projeyi bir yıl önce bitiren şirketler grubuna da, tebriklerimi ve teşekkürlerimi iletirim... Yine, emeği geçen Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı' na, Çanakkale 'de görev yapan ve bu işle ilgilenen herkese çok teşekkür ederim...
İktidar partisinin Çanakkale Milletvekilleri Sayın Bülent Turan ve Sayın Jülide İskenderoğlu' na, Parti teşkilatlarının her kademesinde görev yapan, başta İl Başkanı Sayın Naim Makas olmak üzere, herkese çok teşekkür ederim...
Bu gün, buraya gelerek, törenlere katılacak olan misafirlerimize de çok teşekkür ederim..
Köprümüz hayırlı olsun...
Bilgi edinmeniz dileğiyle...
'
Düşünmeye, okumaya, yazmaya ve konuşmaya devam...