13 Aralık 1914 tarihinde torpillenerek batırılan ilk gemimiz ve ilk deniz şehitlerimizi verdiğimiz 'Mesudiye' gemimizin toplarını sökerek yeni bataryalar oluşturduk.

13 Aralık 1914 tarihinde torpillenerek batırılan ilk gemimiz ve ilk deniz şehitlerimizi verdiğimiz "Mesudiye" gemimizin toplarını sökerek yeni bataryalar oluşturduk.
 Bu gemiden sökerek Baykuş Tepe önüne koyduğumuz 3 adet 15' lik topla  Mesudiye( Baykuş) bataryasını kurduk.
Komutanı  Deniz Yüzbaşı Kemal Efendi' dir.
"Çanakkale Deniz Savaşı"nda  en çok işe yarayan bataryalardan birisi olmuştur.
Bir üzüntü( Mesudiye'nin batışı), bir zafere gidişimizin (18 Mart) yolunu açmıştır.
Buradan günümüze de mesaj çıkarabiliriz.
 
18 Mart 1915 Çanakkale Deniz Zaferi'nden sonra Boğaz'da iki mayın hattı daha oluşturuldu.
1- 28 Mart 1915 tarihinde , Tenger- Domuzderesi ( Çomakdere) arasına sahile yakın 9 adet mayın döşendi. Böylece boğazdaki 12. Mayın hattı oluştu.
2-31 Mart 1915 tarihinde ,Tenger Dere önüne 10 mayınlık bir hat daha döşendi. Böylece 13.  Mayın Hattı da döşenmiş oldu. Bu mayın dökme faaliyetini Sivrihisar Torpido Botu gerçekleştirmiştir.
Çanakkale Boğazına mayın döşeyen ve bu faaliyete katılan gemiler.
Giresun gemisi mayın taşıma işi yapmıştır.
Selanik, Samsun, İntibah, Nusrat ve Sivrihisar mayın dökme gemileri de mayın hatlarını ve ağ sistemlerinin kurulmasını sağlamışlardır.
İlk mayın dökme işini gerçekleştiren Selanik ve Samsun adları ne güzel denk gelmiş.
Yine, İntibah( uyanış) ve Nusrat( zafer)...
Sivrihisar, yani ele geçirilmesi mümkün olmayan bir yapı. Türkiye'mizi bize hatırlatıyor.
   Yine, ülkemizin kaderinin başlangıcını bize bir kez daha hatırlatıyor...
  Takdir- i İlâhi deyip geçelim mi?
  Yoksa düşünmeye devam mı?
  Çanakkale!
  Senden öğreneceğimiz çok şey var...
…………