Çanakkale Boğazı'ndan geçen gemi sayısı yıllar içinde azalmakta... Çünkü, daha büyük gemiler yapıldı... Bunlardan birisi de Kepez Burnu-Mata Dağı aralığından geçiyor...
Çanakkale Boğazı'ndan geçen gemi sayısı yıllar içinde azalmakta... Çünkü, daha büyük gemiler yapıldı... Bunlardan birisi de Kepez Burnu-Mata Dağı aralığından geçiyor...
Dev bir gemi... Tanker...
Petrol taşıma gemisi...
Yine, konteyner gemileri de yıllar içinde çok çok büyüdü...
Deniz nakliyatı, dünya ticaretinin %70'ini karşılıyor... Bu da, taşımada denizciliğin ne kadar önemli olduğunu göstermekte...
Bizim, gemici yetiştirme gücümüz, potansiyelimiz çok yüksek olmasına rağmen bu alanda yeterince gemi adamımız yok... Bu konuda yeni planlamalar yapmalı ve gemi adamı da yetiştirmeliyiz...
Yine, denizcilik faaliyetlerinde her büyüklükte tekne inşa edecek durumda olmalıyız... Bizim de Nordik-21, Nordik-23 gibi teknelerimiz olmalı ve onlara Çaka-1, Çaka-2 adlarını vererek biz de halk tipi tekne yapmalıyız. Böylece denizciliği özendirmeliyiz...
Denizci bir toplum olmamız için gençlerimizi denizciliğe özendirmeliyiz...
Anadolu'da yaşayıp da hiç deniz görmeden ömür tüketen insanlarımızın olması bizi düşünmeye sevk etmeli...
Bu konuda da siyaset kurumunun gerekli atılımlar içinde olmasını temenni ederiz...
Yeni bir planlama ile denizcilik liselerini geliştirmeli ve kaptan yetiştirecek kaliteli okulları hayata geçirmeliyiz...
Türkiye, tüketim malzemelerini ve diğer malzemeleri deniz yoluyla taşıyarak daha ucuz ulaşım sağlayarak hayat pahalılığını önleyecek tedbirler almalı... Yeni limanlar inşa ederek bölgeler arasındaki kalkınmışlık farkını daha da aza indirmeli...
Biz görüşlerimizi sunduk...
İnşallah yapılır...