Şehir içi trafik yoğunluğu sürekli artıyor. Hem nüfus hem de araç sayısının artışı belli bölgelerde trafiği adeta felç ediyor. Hele boş mezar olsa dalacak tipler trafiği iyice sıkıştırıyor.
Üniversite-Beldemiz kavşağındaki üst geçit uzun süredir hizmetini sürdürüyor. Şehirlerarası yollarda köprülü kavşaklar trafiğin akışını etkilemezken, trafik kazalarını da neredeyse en aza indiriyor. Şehrin içindeki kavşaklara battı-çıktı veya köprülü kavşak yapma imkânı bulunmuyor. Bu nedenle Atatürk, İnönü ve Truva caddelerine yeni bulvarlar eklemek gerekiyor. Atatürk ve İnönü caddelerini tek yöne çevirip bazı kavşakları kaldırmakla trafik rahatlatılabilir. İnsanımız her geçen gün toplu taşımacılığı kullanmaktan uzaklaşıyor. Üniversite öğrencilerinde bile araç sayısı önemli derecede arttı. Neden otobüs kullanmadıkları sorulduğunda 1 litre benzinle gelip gittikleri, toplu taşımanın çok fazla ekonomi sağlamadığını ifade ediyorlar. Haksız da sayılmazlar. Öğrencilerin çoğu Cumhuriyet Meydanından öteye gitmiyor ama Esenler ücreti ödüyorlar. Çanakkale geçmişe göre çok büyüdü. Toplu taşımanın bölünmesiyle öğrenci ücretleri daha makul seviyeye çekilebilir.
Son zamanlarda Üniversite, Hastane ve Adliye kavşaklarında aşırı trafik yoğunluğu yaşanıyor. Ana kavşaklar yanında Bölge Trafiğin arkası Güzel Sanatlar Lisesine, Adliye kavşağı ise İlahiyat Fakültesi önüne kadar araç biriktirebiliyor.
Mehmet Akif Ersoy Devlet Hastanesi yolu üzerinde ve bağlı yollarda dört adet okul bulunuyor. Daha ekonomik olduğu için öğrencilerin çoğu anne ve babaları tarafından özel araçlarla okullarına bırakılıyor. Haliyle trafik sabah-öğle-akşam aşırı yoğun hale geliyor. Oysa ışıklı kavşak yerine köprülü kavşağa geçilebilir ve trafik nefes alır.
Üniversite kavşağındaki trafiğin de rahatlaması gerekiyor. Bunun için şehrin yeni bir girişe ihtiyacı bulunuyor. Günde 100 civarında geçişin olduğu Sarıcaeli-Teknopark torpilli kavşağının daha kullanışlı hale getirilmesi mümkün görünüyor. Havaalanının doğu tarafından Sarıçaya ve 60 metrelik yola bağlantı yapılabilir. Geçici olarak da olsa mevcut arazi yolları, kanal-kanalet güzergahları bu amaçla kullanılabilir.
Adliye kavşağının mutlaka köprülü kavşağa çevrilmesi gerekiyor. Çevre yolu aynı zamanda şehirlerarası-uluslararası taşımacılıkta kullanılıyor. Aslında daha yol yapılırken bu kavşağın şehirlerarası yolla şehir içi ulaşımı sağlayan yolların ayrılması gerekirdi.
Son zamanlarda Dardanos Kavşağı da yoğunlaşmaya başladı. Bu bölgede de 4 tane okul bulunuyor. Özellikle sabah ve akşam saatlerinde trafik aşırı yoğunlaşıyor. Yol yakın iken bu kavşağın da köprülü kavşağa çevrilmesi gerekiyor.
Köprülü kavşaklar şehirlerarası yolu bağımsız hale getirebileceği gibi şehir içi ulaşımı da rahatlatacak niteliktedir. Trafiğin rahatlaması ile zaman kazancı olduğu gibi, sürücü stresini de önemli ölçüde azaltacaktır.